Szorongatják a magyar webáruházakat a külföldi e-kereskedők

Madar Norbert, GKIDMegfontoltabban költöttek a vásárlók tavaly és az alacsonyabb árak miatt érezhetően többen rendelnek külföldi webáruházakból, ami nagy kihívást jelent a hazai kereskedőknek.

Madar Norbert, a GKID piackutató vállalat vezető tanácsadója az Ecommerce Expo szakmai rendezvényen ismertette: az előzetes adatok szerint a belföldi online kiskereskedelem mintegy 1500 milliárd forintos éves forgalmat ért el 2023-ban, 8,5 százalékkal többet az előző évinél. Kiemelte, hogy a koronavírus-járvány lecsengése után története során először lassabban nőtt az online kereskedelmi forgalom, mint a hagyományos bolti kereskedelem, mert a vásárlók visszatértek az üzletekbe.

A belföldi online rendelések száma 7,2 százalékkal nőtt tavaly a 2022-es adathoz képest, a megrendelések átlagos értéke ugyanakkor 1,2 százalékkal emelkedett, ami jelzi, hogy az olcsóbb termékeket keresik a vásárlók, illetve kevesebbet tesznek a kosarukba. A forgalmat tekintve a legnagyobb növekedést a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (például élelmiszerek és tisztítószerek) kategóriája érte el tavaly, ezt a divat és a szépségápolás követte.

Madar felhívta a figyelmet arra is, hogy míg a belföldi rendelésállomány 7,2 százalékkal nőtt tavaly, a csomagvolumen ugyanakkor 35,6 százalékkal, ami a külföldi webáruházak térnyerését mutatja. Magyarországon 38 ezer internetes értékesítésre alkalmas weboldal működik, aktív webáruháznak 18 ezer tekinthető, és ebből csak 2400 exportál. A belföldi piac korlátai megnehezítik az online kiskereskedők fejlődését, ennek egyik lehetséges ellenszere, ha nem csak a hazai piacon, hanem külföldön is próbálnak vásárlókat elérni.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ecommerce Expo: Szó volt Magyar Postát a webshopokra oktrojáló rendeletről

vas márc 3 , 2024
ShareTweetPinShareA hazai e-kereskedelmi piac szakmai expójának egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó témája a 2024. március 28-án életbe lépő „webshop-rendelet”, és az azzal kapcsolatos feladatok áttekintése volt. A kormányrendelet értelmében a webshopoknak kötelező a Magyar Posta szolgáltatását kínálni, a többi logisztikai szolgáltatóval azonos módon feltüntetni a honlapjukon. Balczó Barnabás, az állami […]
Ecommerce Expo 2024

És még ez is...