A Twitter a New York-i tőzsdére megy

A Facebook tőzsdére lépése óta a legnagyobb technológiai részvénykibocsátás lehet a Twitteré, amelynek révén 1 milliárd dollár értékben kíván tőkét bevonni a társaság a november 15-re tervezett akcióval – közölte Kovács Péter, a Buda-Cash nemzetközi üzletágvezetője az MTI-vel. A világ egyik legnépszerűbb mikroblogjává vált Twitter papírjait a technológiai papírokat tömörítő Nasdaq helyett a New York-i tőzsdén vezetik be – tette hozzá a szakértő. A kibocsátás helyére vonatkozó döntés szerinte korántsem meglepő, hiszen még élénken él a befektetők emlékezetében a Facebook “katasztrofális” tőzsdei debütálása, 2012. május 18-án technikai hibák késleltették a közösségi oldal papírjainak kereskedését, ami után rekordmértékű bírságot (10 millió dollárt) szabott ki az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) a Nasdaqra. Ezen kívül az augusztusi Flash Freeze-ként emlegetett technikai hiba is megtépázta a tőzsde hírnevét, amikor is az összes részvény és opció kereskedése több órán keresztül, egészen az utolsó fél óra kezdetéig szünetelt. A Twitternek jelenleg több mint 215 millió havi aktív felhasználója van, valamint több mint 100 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik és szinte minden országban jelen van. A Buda-Cash elemzése szerint a Twitter az életciklusának még a korai fázisában van, így nem meglepő, hogy a robosztus árbevétel-növekedés mellett, még veszteséges a vállalat. Az elemzők szerint a vállalat sikerének alapja a bevételek gyors növekedése lehet. A globális terjeszkedés és a felhasználók számának további bővülése révén minden bizonnyal a hirdetők egyre nagyobb potenciált látnak benne, mint hirdetési felület. A hirdetési bevételek felfutása lehet tehát a kulcsa a társaság jövőbeli sikerességének, és miután az online hirdetési piac a következő években az előrejelzések szerint rohamosan növekedhet (melyből jelenleg a Twitter, még csupán 0,5 százaléknál kisebb részesedéssel bír), így a lehetőség adott a vállalat számára, hogy ebből profitálhasson.

 

A nyugati világ legnagyobb social network oldalai (millió felhasználó)

  1. Facebook 750,000
  2. Twitter 250,000
  3. LinkedIn 110,000
  4. Pinterest 85,500
  5. MySpace 70,500
  6. Google Plus+ 65,000
  7. DeviantArt 25,500
  8. LiveJournal 20,500
  9. Tagged 19,500
  10. Orkut 17,500
  11. CafeMom 12,600
  12. Meetup 7,500
  13. myLife 5,400
  14. Ask.fm 4,300

Forrás: ebizmba.com

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Ha e-könyv magyar nyelvű, akkor elolvassuk

szo okt 19 , 2013
A Magyar Telekom kutatási adatai alapján a közeljövőben várhatóan jelentős kereslet mutatkozik mind az e-könyv olvasás, mind az e-könyv olvasó készülékek vásárlása iránt. A kutatási adatokból az is kiderül, hogy a vásárlás egyik legfontosabb korlátja a magyar nyelvű kínálat szűkössége. E-könyv olvasóval jelenleg az internetezők nagyjából hat százaléka (közel 265 […]