Pályacsúcs: Van, amiben ötödik éve a Magyar Telekom az első

Pereszlényi Zoltán Magyar TelekomTavaly ismét a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – immár ötödik éve. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,4 százalékát tudhatja magáénak a társaság, amivel a hatodik legnagyobb hazai online szereplőnek számít.

A Magyar Telekom online webshopja immár ötödik éve tartja piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén az online kiskereskedelmi piacon 28 százalékos részesedéssel. A távközlési szolgáltató online értékesítési felülete közel tíz százalékát adta a mobiltelefon és tablet, szórakoztató elektronika és számítástechnika termékkategóriák összesített hazai online kiskereskedelmi forgalmának 2022-ben, ami közel 14 százalékos bővülést jelent – állapította meg a GKID piacelemzése.

Az elemzés általános megállapításai szerint a globális e-kereskedelem az elmúlt két évben a COVID járvány hatására hipernövekedést ért el, amit aztán visszarendeződés és a hagyományos boltok felé való fordulás követett. 2022-ben ehhez járult a romló gazdasági- és inflációs környezet, különös tekintettel az élelmiszer- és energiaárakra, valamint ellátásra, ami a vásárlóerő jelentős csökkenését eredményezte, és ezzel együtt akadályozta az online kereskedelem bővülését. A magyarországi e-kereskedelmi piac ebben a környezetben 2022-ben mindössze 9,9 százalékkal bővült értékben, miközben az online értékesítés kereskedelmen belüli részaránya 10% alá esett (9,6%). Az online rendelések száma 11,8 százalékkal nőtt, átlépve ezzel az évi 77,1 millió darab rendelést.

A teljes hazai online értékesítési piacot tekintve a felmérés szerint a fogyasztói szokások átrendeződése 2022-ben összességében két százalékkal csökkentette az online kosárértékeket, ami tavaly így 17,2 ezer forint volt egy vásárlásra vetítve. A kosárérték csökkenésére pedig csak ráerősített, hogy 2022 második felétől érezhetően visszafogta a lakosság a jóléti kiadásait, ami leginkább a műszaki cikkek és nagy értékű, tartós fogyasztási cikkek online piacát sújtotta.

Ezt a trendet megcáfolva a Magyar Telekom 2022-ben a teljes kiskereskedelmi piacot tekintve az átlagnál nagyobb piaci növekedést ért el mobiltelefon és tablet értékesítésből származó bevételben (15 százalék, szemben az átlagos 12 százalékkal). Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy bár a Magyar Telekom esetén az egyes termékköröknél mennyiségi csökkenés nem történt, a forgalmi növekedésben az árfolyam és az infláció okozta áremelkedés eredménye is szerepet játszott.

A mobilkészülék- és tablet értékesítés területén elért első helyezést annak ellenére sikerült elérni, hogy amíg 2019-2022 között az új mobilkészüléket vásárlók aránya folyamatosan nőtt, addig az elmúlt egy évben először indult ez csökkenésnek: ha mobiltelefon-cserére került sor, a legtöbben (85 százalék) új készüléket vásároltak 2021-ben, de tavaly ez az arány már csak 79 százalék volt. A felmérés rámutatott arra is, hogy az okostelefonnal rendelkezők átlagosan három évente cserélik készülékeiket, a legtöbben akkor, ha a meglévő telefonjuk már nem működik jól vagy tönkremegy. A szórakoztató elektronika értékesítési piacán szintén kiválóan teljesített a vállalat, az első tízben van (TV-k esetén az ötödik, szórakoztató elektronikában pedig a nyolcadik helyen szerepel), több mint húsz százalékos növekedést produkálva az egyébként stagnáló piacon. A TV-készülékek értékesítésére vonatkozóan pedig a kategórián belül csaknem harminc százalékos növekedést ért el.

„Világosan látszik, hogy még a kihívásokkal teli piaci helyzetben is stabil pontnak számít a Telekom a fogyasztók körében. Nagy hangsúlyt fektetünk a webshopunk fejlesztésére annak érdekében, hogy az előfizetőink a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban intézhessék a vásárlásaikat, másrészt, ügyfeleink tudják, hogy a vásárlás után sem engedjük el a kezüket. Számtalan innovációval, praktikával és hasznos tippel, vagyis sok-sok digitális jósággal igyekszünk meghálálni bizalmukat” – mondta el Pereszlényi Zoltán, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

A Magyar Telekom nettó online forgalma csaknem 14 százalékkal nőtt 2021-hez képest. Bár az év második felében az online kereskedelemben tapasztalt lassulás a legnagyobb kereskedők számára is kihívást jelentett, a Magyar Telekom még így is 186 ezer darab rendelést teljesített a tavalyi évben, amelyből 92 ezer mobiltelefon volt, és több mint harmincezer TV-készülék. Ezzel a teljes online kiskereskedelmi piac 2,4 százalékát tudhatja magáénak a cég, amivel a hatodik legnagyobb hazai online szereplőnek számít.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nagy Márton a HRP Europe Kft. vezetőjével egyeztetett

hét júl 3 , 2023
ShareTweetPinShareNagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogramban sikeresen pályázó HRP Europe Kft. vezetőjével egyeztetett. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) közleménye szerint a vállalatvezetővel a cég budapesti központjában tárgyalt a tárcavezető. A megbeszéléseken a felek áttekintették az aktuális gazdasági és piaci helyzetet, a jövőbeli beruházásokat, valamint közvetlen visszajelzést adtak a […]
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter

És még ez is...