Amit a porlasztócsúcs kapcsán tudni kell

injektorfelujitas.huAmikor egy dízelmeghajtású autót megtankolnak, értelemszerűen a gázolaj az üzemanyagtankba kerül. A dízel üzemanyag egy adagoló segítségével jut el a porlasztócsúcshoz. Ez az alkatrész felelős azért, hogy a hengerekbe juttassa a gázolajat.

Fontos azonban leszögezni, hogy porlasztócsúcs csak az olyan dízelmotor esetében található meg, amely mechanikus adagolós rendszer. A modernebb dízelmotorok esetében már az injektor lépett a porlasztócsúcs helyébe. Ha ez az alkatrész tönkremegy, a Tamorin Kft. tud segíteni.

Hogy néz ki a porlasztócsúcs?

Alaphelyzetben egy kúpos csövet kell elképzelni, ha a porlasztócsúcsot szeretnénk magunk előtt látni. Ebben egy rugó található, amelynek feladata, hogy a belső dugattyút szorítsa magába a kúpba. Amennyiben üzemanyag kerül bele, ez a dugattyú felemelkedik. Így ad szabad utat a gázolaj számára, amely így a cső végén porlasztva tud a hengerekbe kerülni.

Amennyiben túlságosan gyenge a szóban forgó rugó, akkor a gázolaj szúrólángszerűen ég el. Ez azért történik így, mert az üzemanyag tulajdonképpen csupán félig lesz elporlasztva. Ennek az lehet a következménye, hogy a dugattyú kilyukad.

A porlasztócsúcs időről időre cserére szorul

A porlasztócsúcs nem olyan alkatrész, amelyet gyakran kell cserélgetni, de bizonyos időközönként ez szükségessé válik. Alapvetően egy tartós alkatrészről van szó. Jellemzően 150 ezer kilométerenként kell a cseréjére sort keríteni.

A dolgot nem érdemes elodázni, ugyanis a porlasztócsúcsok állapota komoly befolyással bír a dízelmotor teljesítményét illetően. Ha hagyományos dízel rendszerről van szó, akkor ez a csere viszonylag olcsóbban megúszható. Ugyanakkor az új, elektronikus adagolás-vezérlésű dízelmotorral felszerelt autók tulajdonosainak mélyebben a pénztárcájába kell nyúlnia, ha az injektor meghibásodik, ennek ugyanis a javítása és a cseréje már költségesebb.

Az injektor sok esetben felújítható, de nem mindig

Amennyiben az injektor még felújítható, akkor érdemes ezt az opciót választani. Ez ugyanis a lehető legköltséghatékonyabb megoldás, ráadásul még ez a leggyorsabb lehetőség is általában.

Bizonyos esetekben azonban a felújítás nem jöhet szóba. Ilyen ok, ha mechanikailag sérült az injektor, például törött a ház, repedt a tekercs vagy törött a csúcs, esetleg rozsdás a belseje. Megesik olykor az is, hogy nem lehet alkatrészt rendelni a javításhoz. Ezen esetekben egy szakszervizben cseredarabot szoktak felajánlani. Ez még akkor történhet meg, ha megnövekedett várakozási idővel kellene számolni felújítás esetén.

Amikor az eredeti alkatrész javíthatatlan, akkor új alkatrésszel is lehet helyettesíteni. Bizonyos típusok nem is felújíthatók, ilyenkor is csak az új alkatrész jelenthet megoldást. Ilyen például a Bosch piezós injektora, a Vdo piezós injektora piezó kristály elromlásakor, valamint a Siemens Pd-elem elromlása esetén.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Melyek a fogbeültetés komplikációi? Milyen tünetek jelzik a kilökődést?

ked júl 11 , 2023
A komplikációk leggyakoribb oka a nem megfelelő előkészítés, illetve a nem optimális gyógyulás, vagyis sok esetben egy láthatatlan fertőzés marad a csontban, ennek következtében kilökődhet az implantátum. Az alábbiakban erről írunk egy kicsit részletesebben. A komplikációk elkerülhetők?  Nem elhanyagolandó szempont, hogy milyen fogászati centrumot választunk, ugyanis az implantológiai eljárások elég […]
fogpotlasklinika.hu

És még ez is...