A sorrend: Apple, Samsung, Lenovo

tabletxAz idei harmadik negyedévben változatlanul az Apple értékesítette a legtöbb táblagépet, 9,9 milliót, annak ellenére is, hogy ez 19,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az Apple piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,3 százalékra csökkent 22,1 százalékról. A rangsorban második Samsung 16,2 százalékos piaci részesedést vívott ki a harmadik negyedévben 8,0 millió táblagép eladásával. Egy évvel korábban 9,7 millió készüléket értékesített és 17,4 százalék volt a piaci részesedése. A Lenovo 3,1 millió, az egy évvel korábbinál 0,9 százalékkal több táblagépet értékesített a harmadik negyedévben, ami 6,3 százalékos részesedést biztosított számára 5,5 százalék után.

A legnagyobb csökkenést, 43,4 százalékosat az ASUS szenvedte el eladásaiban: 3,4 millió után 1,9 millió táblagépet adott el, piaci részesedése pedig 6,1 százalékról 1,9 százalékra csökkent. A Huawei 147,9 százalékkal 0,7 millióról 1,8 millióra növelte eladásait, piaci részesedése pedig 3,7 százalékra bővült 1,3 százalékról. Az összes többi gyártó együttes eladásai csökkentek a harmadik negyedévben, de a piaci átlagnál kisebb mértékben, így a “nagyok” kárára növelni tudták piaci részesedésüket. Együtt 23,9 millió táblagépet értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2014 harmadik negyedévi 26,4 millió után. Piaci részesedésük pedig 49,1 százalékra emelkedett 47,5 százalékról — közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési kutató intézet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.