Gigászok fogtak össze, az eredmény: a Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy Program

Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy Program indul, abban a magyarországi székhellyel vagy telephellyel rendelkező pénzügyi intézmények, hitelintézetek, biztosítók szerezhetnek minősítést.

A védjegyet a Digitális Jólét Programban (DJP) vezetik be, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a digitális pénzügyi szolgáltatásokra. A program célja a digitális pénzügyi szolgáltatások iránti bizalom növelése. A digitális pénzügyi védjegyet egyből két szinten vezetik be, az első, „alap” szintű minősítés a Digitális Hitelintézet/Biztosító DJP-partner. Ezen a szinten azt vizsgálják a jelentkezőknél, hogy bizonyos alapvető követelményeknek, biztonsági feltételeknek megfelel-e az adott szolgáltató. A második szint, a Kiemelkedő Digitális Hitelintézet, illetve Kiemelkedő Digitális Biztosító védjegyet pedig azok szerezhetik meg, akik ezen túl oktatási, innovációs tevékenységet is végeznek. A védjegyre a legalább ötezer ügyféllel rendelkezők nyújthatnak be kérelmet. A minősítés netbank, mobilbank és ügyfélszolgálat központú és technológia semleges. A legnagyobb pénzügyi szolgáltatókkal elkezdték már a tárgyalásokat a védjegyről, az egyeztetések folyamatosak.

Jakab László, a Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy Tanácsadó Testület elnöke közölte: a digitalisjoletprogram.hu oldalon belül pénzügyi védjegy honlapot hoztak létre, a jelentkezés folyamatos. A kérelmezőknek a bírálata a védjegyről 15 napon belül megszületik. A pénzügyi védjegy program tanácsadó testületében – amely dönt a kérelmekről, és a kritériumok felülvizsgálatáról – az Innovációs és Technológiai Minisztérium mellett a Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Mabisz és egyéb fogyasztóvédelmi kamarai testületek képviselői vannak jelen. Kiemelten kezelik, hogy a bankok, pénzintézetek a nemrég bevezetett azonnali fizetési rendszer előnyeit kiaknázzák-e – jelezte az elnök. Hozzátette: mindenkinek várják a jelentkezését, annak érdekében, hogy a pénzügyi digitalizáció magasabb szintre emelkedjen Magyarországon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A bulvár rátalált a webáruházakra

ked okt 27 , 2020
ShareTweetPinShareAz Ecommerce Revolution első évadában a show szakértő mentorai harminc napra kézbe veszik négy webshop irányítását, hogy bemutassák, hogyan lehet sikeres -vagy sikertelen- egy webáruház. A műsor producere Máté Krisztina, a szakmai hátteret az OptiMonk International Zrt. biztosítja. Az Ecommerce Revolution túl van a válogatón, melynek során több mint háromszáz […]
Kiskereskedelem, kosár

És még ez is...