Elindult a magyar közösségi piactér

brancskozosseg.huA magyarországi induló vállalkozások számára nincs sok lehetőség, ha nem rendelkeznek kezdőtőkével. A belföldi pályázatok a kezdők számára elérhetetlenek, a bankoktól ugyanezen okok miatt nem számíthatnak támogatásra.

Ha Te is ebben a cipőben jársz, valószínűleg ismered a helyzetet. Ez azonban tudatossággal, kidolgozott üzleti tervvel és modellel áthidalható. A magyar közösségi piactér legalábbis erről győz meg bennünket.

Kezdő vállalkozóként ez lehet az egyetlen esély

Hogy miért vonult ki pár éve Magyarországról a két crowdfunding óriás, az Indiegogo és a Kickstarter, az most nem erre a lapra tartozik. A Brancs – A közösségi piactér az utánuk maradt űrt szeretné betölteni. Hogy ez mennyire sikerül, az alapvetően magukon a kampányoló vállalkozókon múlik, hiszen nekik kell pontosan felmérniük és targetálniuk a célközönségüket.

Kövesdi Gábor, a Brancs Közösség alapítója maga is a Kickstarter felületén edződött. Ennek az oldalnak a segítségével indította el első családi vállalkozását, egy közösségi kertet, My Farm néven. Most pedig a hazai vállalkozók számára építi a közösségi finanszírozási felületet.

Hogyan működik a közösségi finanszírozás?

Nyugaton, az amerikai piacokon teljesen másképp működik a finanszírozás. Más a vállalkozói szemléletmód, a vállalkozók ismerik a nagy site-okat és használják is őket ötleteik megvalósításához. Itthon ezzel szemben csekély részük, mindössze 10-15 százalék tudja, mit takar ez a kifejezés.

A felhasználókat illetően hasonló a helyzet. Nyugaton az emberek tudatosan látogatják ezeket az oldalakat és keresik az ígéretes vállalkozások termékeit, szolgáltatásait. Itthon ezzel szemben a vásárlók kis százaléka tudja, mit is takar a közösségi finanszírozás kifejezés.

A közösséghez ötletgazdaként vagy vásárlóként tudsz csatlakozni. Egy vállalkozás több kategóriában indíthat kampányt, ami lehet for-profit vagy non-profit. A kampány azonban csak akkor tekinthető sikeresnek, ha a gyűjtött pénz eléri a kampánygazda által kitűzött célösszeg 70 százalékát. Amennyiben ez nem jön össze, a Brancs visszautalja az összeget a támogató számlájára.

Van egy jó vállalkozási ötleted? Íme pár tipp a Brancs Közösségtől

A Brancs megszűri a beérkező kampányötleteket. Ezért is fontos, hogy mielőtt nyilvánosság elé lépsz vele, validáld. Íme négy tipp, hogyan teheted ezt meg.

  • Célközönséged meghatározása rendkívül fontos feladat. Képzeld el azt, milyen vágyai, problémái lehetnek, milyen élethelyzetben van.
  • Készíts interjút olyan személyekkel, akik a buyer personáid lehetnek. Kérdezd meg a véleményüket az ötletedről.
  • Használd a Google Trend elnevezésű szolgáltatást, és keress rá a legfontosabb kulcsszavakra.
  • Nézz körül a külföldi piacokon is az ötleted kapcsán. Ez is nagyon tanulságos lehet.

Kezdő vállalkozások számára ez a négy tanács aranyat ér, akárcsak a lehetőség a célpiac kockázatmentes tesztelésére. A vállalkozó szakmai és személyes fejlődése pedig már csak hab a tortán!


​_

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

K+F támogatást nyert az OTP Bank

ked máj 31 , 2022
ShareTweetPinShareKözel négyszázmillió forinttal támogatják a Magyarországon élő magyar állampolgárok az OTP Bank K+F tevékenységét. Az OTP Bank csaknem négyszázmillió forintos kutatás-fejlesztési támogatást nyert következő generációs banki megoldások fejlesztésére – közölte a hitelintézet. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 398,858 millió forintos támogatásával indított projekt kutatásai olyan megoldások fejlesztésére fókuszálnak, […]
OTP

És még ez is...