Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokban

A külföldet megjárt magyar mobilhasználók 99 százaléka tud az uniós roamingdíjak tavaly júniusi eltörléséről, és ez különösen a mobilinternetezésben látszik: 2016-ról 2017-re közel másfélszeresére nőtt az adatroamingoló telefonhasználók száma – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb felméréséből.

Az NMHH a szabályozási változásokról a bevezetés előtt és után is megkérdezte a magyarországi mobilhasználókat. A 14 évesek és idősebbek körében végzett felmérés eredményeiből egyértelműen látszik, hogy az eltelt – viszonylag rövid – idő alatt jelentősen megnőtt az ezzel kapcsolatos tájékozottság. Míg 2016 végén még a közel 8 millió mobilhasználónak csak valamivel több mint fele (57 százalék) hallott az új szabályokról, addig egy évvel később, a bevezetés után már tízből heten (71 százalék) értesültek róla valamilyen forrásból – ez alatt az időszak alatt egyébként sem a hazai mobilhasználók, sem a külföldön járók, sem az ott mobilt használók aránya nem változott számottevően. A roamingdíjak csökkenésével, illetve a többletköltségek teljes megszűnésével az országhatárokon túl is jóval többen kezdtek internetezni magyar előfizetésű mobiljukon az unióban: 30 helyett már 43 százalékuk csatlakozott rá egy külföldi szolgáltató mobilhálózatára netkapcsolatért. Összességében azonban legtöbben roamingoláskor még mindig – ahogy itthon is – elsősorban telefonálásra és sms-ezésre használták a telefonjukat. A külföldről hazatelefonálás és sms-ezés arányai – a statisztikai hibahatárokat figyelembe véve – érdemben nem változtak: 85, illetve 60 százalék körüliek voltak tavaly és a megelőző évben is a külföldön mobiljukat használók körében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Így vernek át a trükkös csalók I.

hét jún 18 , 2018
ShareTweetPinShareA Telenor összegyűjtötte a magyar mobilhasználókat érintő leggyakoribb csalástípusokat, és az ellenük való védekezési lehetőségeket. 1. csalástípus: A telefonos ügyfélszolgálat helyett ma már sokan használják a MyTelenor online ügyfélszolgálatot számlabefizetésre és szolgáltatások aktiválására. Bár sokan nem gondolják, hogy még ezzel is vissza tudnak élni a csalók („Kifizeti helyettem a mobilszámlámat?”), […]
Telenor

És még ez is...