Okok, amiért az utasbiztosítás az első, amit érdemes elintézni

biztositasszakerto.comVégre magunk mögött hagytuk az irodai stresszt, és elindulunk a régen várt nyaralásra. Az idő jó, és a repülő is időben indul. De mikor már azt hisszük, hogy minden rendben, akkor eltűnik a poggyászunk. Ami pedig még rosszabb, hogy az összes utazási csekk és irat a bőröndben volt.

Ez minden bizonnyal egy rémálom. Ezért is fontos a utasbiztosítás külföldi utazáshoz történő megkötése. A legjobb biztosítás kiválasztásával ugyanis semmi sem rontja majd el a tökéletes nyaralásunkat.

Az útlevél, a poggyász vagy egyéb dokumentumok elkeveredése

Valószínűleg ez a legrosszabb helyzet, amit az utazás közben el tudunk képzelni. Ha azonban rendelkezünk utasbiztosítással, akkor kéznél van a segítség. Elveszett útlevél esetén a biztosító megtéríti a másolat vagy az új változat beszerzésének költségét.

Ingóságok hiánya esetén pedig – ami a bőrönd elkeveredéséből adódik – kártérítést kaphatunk a jóváhagyott összeg erejéig, hogy megvásároljuk azokat a személyes használati tárgyakat, amelyeket időközben elveszítettünk.

Baleset vagy betegség egy idegen országban

Senki sem akar nyaralás közben egy betegséggel bajlódni. Ezt azonban nem mi irányítjuk, az egészségügyi szövődmények vagy sérülések bármikor előfordulhatnak.

Pontosan ezért is van nagy jelentősége az utasbiztosításnak, mivel biztosítja, hogy vészhelyzet esetén megkapjuk a szükséges orvosi ellátást. De akkor sem kell kétségbe esni, ha esetleg mohók voltunk, és egy picivel többet ettünk a szállodában kitett baklavából, amit a fogunk bánt, mivel ebbe a körbe beletartozik az esetleges fogproblémák kezelése is.

Járat törlése vagy késése

Ez manapság gyakrabban előfordul, mint gondolnánk – lehet akár a légitársaság hibája, de valamilyen személyes probléma vagy természeti katasztrófa is okozhatja. Mindegyik esetben jár a szerződésben meghatározott bizonyos összeg visszatérítése.

Sürgősségi orvosi evakuálás

Az aktív pihenés szerelmeseként közülünk nagyon sokan választják a hegymászást. Tegyük fel viszont, hogy egy nagyon meredek gerincen egy súlyos sérülés ér minket, amely indokolja a kórházi ellátást. Ilyen extrém helyzetben pedig nincs más opció, mint a mentőhelikopterrel történő szállítás, ami viszont nem egy olcsó mulatság.

Egy utasbiztosítással a hátunk mögött azonban nem kell aggódni a költségek miatt. Ha már bekerültünk egy kórházba, és vissza kell jutni Magyarországra további orvosi segítségért vagy a szeretteinkhez, a biztosításunk erről is gondoskodik.

Csalás áldozataivá válunk

Végezetül pedig képzeljük el az alábbi szituációt! Éppen kiszálltunk megszárítkozni a medencéből, amikor meglátjuk az SMS-t arról, hogy valaki használta a hitel- vagy bankkártyánkat. Ijesztő, igaz? Ilyenkor ugyanis nemcsak a pénzt veszítjük el, hanem egy idegen országban egykönnyen nem is tudunk találni segítséget.

De az utasbiztosítással ez nem jelenthet problémát. A kötvény ugyanis visszatéríti az ellopott bankkártyák miatt elvesztett pénzt az eset bejelentése után legfeljebb 12 órával. Gondoljunk az utasbiztosítás megkötésére, mert valóban megéri!