Bővül az e-fizetés a közigazgatási szolgáltatásokban

sargacsekkA 2011-ben indult központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) 2013-ban több mint hétmilliárd forintnyi eljárási díjat és illetéket kezelt, az idén ez az összeg várhatóan meghaladja a tízmilliárdot, mivel jelentősen bővül az elektronikus díj- és illetékfizetési lehetőséget biztosító államigazgatási eljárások köre – közölte a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) az MTI-vel. A KIFÜ mint az elektronikus fizetési rendszer üzemeltetője a tavaly év végén megjelent “Központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez való kapcsolódás” című pályázat keretén belül lehetőséget nyert arra, hogy fejlesztési és üzemeltetési szaktudással támogassa a csatlakozni kívánó szervezeteket. A májusban záruló, 400 millió forintos keretösszegű pályázat négy intézmény és a kormányablakok EFER csatlakoztatását teszi lehetővé. A pályázatokat érkezési sorrendben bírálják el, így már biztos, hogy az ÁNTSZ-OTH (veszélyes anyag bejelentés) és Lechner Lajos Tudásközpont (építésügyi fizetési portál) csatlakozik a rendszerhez, azaz ezekben az eljárásokban a közeljövőben már lehetővé válik az eljárási díjak, illetékek elektronikus megfizetése.

Az új fejlesztéseknek köszönhetően az elektronikus fizetési rendszeren többféle fizetési megoldás áll majd az ügyfelek rendelkezésére: bankkártyás fizetés asztali terminálnál (POS), online fizetés a hivatal által megadott banki megoldáson keresztül (VPOS) és az ügyfél saját banki felületén keresztüli fizetés (házibank).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.