Nem mindegy milyen gokartgumit használunk

tapadas.huA gokartozás kifejezetten egyedi élményt nyújt, hisz bárki bármilyen előzetes tapasztalat nélkül kipróbálhatja a versenyzés élményét. Átélhetjük (kicsiben), hogy milyen versenyzőnek lenni, és majdnem olyan adrenalin löketet is ad, mint a nagyobb járművek esetében. Hogy az élmény megfelelő legyen, gondoskodni kell a gokart gumikról is.

Mindent a maximális teljesítmény érdekében

A megnézzük a tapadas.hu gokart gumi kínálatát, akkor láthatjuk, hogy többféle kialakítással találkozhatunk. Aki nem jártas a motorsportokban, abban jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mégis miért van szükség ennyiféle kialakításra, méretre és összetételre? Többféle jelöléssel is találkozhatunk, amelyekkel jobb megismerkedni, még mielőtt arról döntünk, melyiket fogjuk megvenni.

Kezdjük a sort a lágyabb kialakításokkal: az SRB a soft-medium verseny összetételű gumiabroncs, amit már versenyzéshez, nagy tempóhoz ajánlott használni. Az SRC is soft gumi, de ezt már bérgokartra szokás felszerelni, mivel kültéri és beltéri használatra is egyaránt alkalmas. Ezenkívül hideg időben is tudunk benne száguldozni, de fontos, hogy csak sima útfelület esetén érdemes ebben vezetni.

Az SRH hasonlít az SRC-re, mivel ugyanúgy bérgokartokra ajánlott, kültéri és beltéri használatra, de ez már egy keményebb keverék. A következő az SRL, ami a medium-hard versenygumi összetétel, hosszú távú versenyekhez érdemes használni, mivel sokkal lassabban kopik. Bérgokartokra is elérhető egy extra kemény keverék, ez pedig az SRX, ami sokkal tovább bírja, mint az SRC vagy az SRH.

Végül, de nem utolsósorban érdemes még beszélni az SRW összetételről, ami a supersoft esőgumit jelenti kifejezetten nedves útfelületre. Ez sokkal jobb tapadást biztosít, mint a többi keverék, így esős időben is lehet tovább száguldozni, biztonságosan.

Lágy, közepes, kemény: mi a különbség?

A versenyzés során három fő keveréket szokás használni. Teljesítményben, kopásban és tapadásban nagy különbségeket lehet tapasztalni. Természetesen ezt az útviszony, az aszfalt is nagymértékben befolyásolja. Arról nem is beszélve, hogy az egyes keverékek teljesen másképp viselkednek nagy forróságban és hűvösebb időben is.

A lágy számít a leggyorsabbnak, mivel ez biztosítja a legnagyobb tapadást. Nem hiába szokás a Forma 1-ben is az időmérőkön lágy gumiban teljesíteni a mért köröket. Ezek azonban gyorsabban is kopnak. A kemény ennek az ellentettje: kisebb tempó, de sokkal tovább bírja az abroncs, lassabban kopik. A közepes keverék pedig (ahogy a neve is mutatja) középen helyezkedik el. Nem is lassú, de nem is túl gyors, a kopás mértékéről is ugyanez mondható el.

Mindegyik megfelel a célnak

Fontos kiemelni, hogy bármelyik összetételt is választjuk, mindegyik megállja a helyét, a kérdés sokkal inkább az, hogy milyen körülmények között szeretnénk használni a gokartot. Bérgokart és verseny modell között is nagy különbségek vannak, ezért ezt is érdemes figyelembe venni vásárlás előtt. Ha nem tudjuk, melyik lenne az ideális, nyugodtan kérjük ki szakember véleményét.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Te hogy szerzel magadnak új vásárlókat?

hét aug 21 , 2023
ShareTweetPinShareMinden vállalkozásnak az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy új vásárlókat szerezzen magának, hiszen csak így tudja bővíteni az ügyfélkörét. Ez azonban korántsem olyan egyszerű. Valójában soha nem is volt az, hiszen minden kornak megvan a maga nehézsége. A mai vállalkozók a hatalmas zajjal küzdenek, amiben az üzenetüket kommunikálniuk kell a […]
klikkmarketing.hu

És még ez is...