Google Consent Mode – miért és hogyan használd?

marketingeserika.huHa továbbra is fontos számodra, hogy remarketing listád vagy célozható közönséged legyen, akkor lépést kell tartanod a legújabb trendekkel. 2024 márciusától csak akkor tudod ezeket használni, ha beállítod vagy beállíttatod a Google Consent Mode-ot.

Hogy miért és honnan érkezett? Ez egy új uniós szabályozás, a Digital Market Act eredménye. Ennek alapján méret, hatás és elérés szerint ún. “kapuőr” státuszba helyeztek cégeket, illetve cégcsoportokat. A Google is ebbe a besorolásba esett.

A Consent Mode egy technikai eszköz, amivel visszacsatolsz a Google felé arról, hogy a felhasználók hozzájárultak-e az adatkezeléshez a website-odon, a webáruházban, illetve adott mobil applikációban. Ha úgy érzed, hogy ezzel a feladattal egyedül nem tudsz megbirkózni, keress fel egy hozzáértő online marketing ügynökséget! Marketinges Erika és csapata a hirdetéskezelés terén is segítségedre lehet.

Google Consent Mode 1. verzió

Itt most alapvetően kódokról beszélünk, amelyekkel jelezni tudod a Google felé, hogy gyűjtesz-e adatot és ha igen, hogyan tárolod. A Consent Mode első verziója 2 kapcsolót (flaget) határoz meg ezt illetően.

Ez az analytics_storage és az ad_storage. A flagek illeszkednek a “Statisztika” és a “Hirdetés/Marketing” jelölőnégyzetekhez. Amennyiben egy adott felhasználó nem fogadta el a cookie-kat, akkor is meg fognak érkezni az adatok a Google-hoz, csak azonosítómentes formában.

Fontos tény, hogy ez az idei év márciusától már nem opció, hanem kötelező lesz akkor, ha hirdetni szeretnél a célközönségedre.

Google Consent Mode 2. verzió

További két új kapcsolót használ a Google Consent Mode 2.

  • Az egyik nem más, mint az ad_user_data, vagyis az, amikor hirdetési célra a felhasználói adatok mindegyike elküldhető a Google-nak.
  • Másik az ad_personalization, ahol személyre szabott célra, például remarketingre használható fel a kinyert információ.

Vagyis összességében a lényege az, hogy megengedett-e az analitikai és más hirdetési célú cookie-k gyűjtése.

Adatküldés azonosítómentesen

Természetesen léteznek még egyéb flagek is, de ha a fentieket ismered és használod, az már nagy előrelépés. Jó tudni azonban, hogy azonosítómentes adatküldés is létezik. Vagyis az adatban ilyenkor semmiféle azonosító nem szerepel.

Mit jelent ez gyakorlatban? Amennyiben a böngésződ eltárolta egy Google Analytics sütiben a felhasználó azonosítóját, akkor azt egy helyettesíti egy másikkal. Ez természetesen aloldalanként változni fog.

A Consent Mode-nak létezik egy alap és egy speciális verziója is. Az első esetben csak akkor lesz bármilyen mérés, ha a cookie-k elfogadásra kerültek. Ez biztonságos ugyan, de kevés adathoz fogsz hozzájutni, ami csökkentheti a kampányod hatásfokát.

A második típusnál engedélyezett az adatküldés ott, ahol a felhasználó hozzájárult már. Itt több információt kaphatsz, de az azonosítómentes adatküldés nehézségeket okozhat. A beállításokat másként kell kezelni WordPress, Unas és egyedi fejlesztés esetén is, ezért legjobb, ha segítséget kérsz egy profi ügynökségtől!


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az ideális adománygyűjtő dobozt keresi?

csü márc 14 , 2024
ShareTweetPinShareEgyre több üzletben és szolgáltatónál bukkannak fel a pénztár környékén adománygyűjtő dobozok. Számtalan ügy mellett ki lehet állni, sokan szorulnak támogatásra, és ezzel a kedves gesztussal a boltok többet is tudnak tenni, mint amennyit elsőre remélnek. Ugyanakkor nem szabad azt sem elfelejteni, hogy mindezt lehet stílusosan és igényesen is tenni, […]
reklameszkoz.hu

És még ez is...