Rugalmasságot várunk a csomagszállítóktól

Csatlós Éva, Packeta Hungary Kft.A magyarok egyre szívesebben kérik automatába vagy csomagpontra a küldeményeket, ezzel egyre inkább hasonlítunk a rugalmas csomagátvételt preferáló és környezettudatos cseh vásárlókhoz.

A hazai online vásárlók egyre szívesebben használják a csomagautomatákat, egy év alatt 60 százalékkal nőtt az itt elhelyezett csomagok darabszáma. Míg 2021-ben csak minden tizedik csomag érkezett automatába, és a rendelések 74 százalékát futár kézbesítette házhoz, illetve a feladott küldemények 12 százalékát szállították ki fix átvevő pontra, addig ezek az arányok 2022-re megváltoztak. A futárral történő házhoz szállítás részesedése 72 százalékra csökkent, csomagpontokra a küldemények 8 százaléka érkezett, míg automatákba a rendelések 16 százaléka került.

„A Packeta Z-BOX-okat működtető applikációt már egymillió felhasználó töltötte le Magyarországon, ez is mutatja, hogy a magyar vásárlók egyre jobban kedvelik a rugalmas átvételt biztosító automatákat, ezért is bővítettük azok számát 800-ra idén. Hiszünk abban, hogy egy logisztikai szolgáltató csak akkor lehet sikeres, ha diverzifikált szolgáltatásokat – azaz futárral történő házhoz szállítást, csomagponton való személyes átvételt és automatába történő kézbesítést – egyaránt kínál a webshopoknak és a vásárlóknak egyaránt. De a jövő mindenképpen az olyan automatizált, egyszerűbb és zöldebb logisztikai megoldásoké, mint a csomagautomata” — jelentette ki Csatlós Éva, a tavaly -349 milliós üzemi eredményt elérő Packeta Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Egyre kevesebb futárra van szükség

A csomagpontok és automaták hazai népszerűségét támasztják alá a Packeta saját nemzetközi adatai is. Romániában és Lengyelországban még mindig a legnépszerűbb a házhoz szállítás, dél-keleti szomszédunknál csak a csomagok kilenc százaléka érkezik automatába vagy fix csomagátvevő pontra, a lengyeleknél pedig csak minden ötödik küldemény. Csehországban és Magyarországon az online vásárlók sokkal inkább igénylik a rugalmas átvételi lehetőségeket a Packetától. A cseheknél a csomagok kétharmada fix pontra kerül, ezen túl a rendelések közel húsz százalékát automatába kérik, és csupán 8,5 százalékot visznek ki házhoz. Magyarországon a Packeta pontokra szállítják ki a csomagok több, mint a felét (52,5 százalék) és további 24 százalék kerül Z-Box automatába. Magyarországon a Packetától csupán a rendelések 26 százalékban kérnek házhoz szállítást.

„A regionális adatokból is látszik, hogy a fogyasztók egyre szívesebben választják a rugalmas átvételi lehetőséget biztosító csomagpontokat vagy automatákat. Magyarországon és Csehországban kedvelik a leginkább, de Lengyelországban és Romániában is dinamikusan növekszik az arányuk a házhoz szállítással szemben. Ez egyébként nem csak rugalmasabb és egyszerűbb átvételi lehetőséget jelent az online vásárlóknak, de egy sokkal zöldebb megoldást is. A futároknak így egyre kevesebbet kell házról házra járni, így jelentősen csökkenthető a szállításból adódó szén-dioxid kibocsátás, ráadásul az automatáink akár száz százalékban képesek napelemről üzemelni” — közölte Csatlós.

A Packeta Hungary Magyarország 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt. A vállalat több mint 1600 fix átvevőhellyel és közel 900 Z-BOX automatával rendelkezik a hazai piacon, ezeknek a csomagkézbesítési helyeknek az összesített darabszámát az idei évben szeretné 3000-erre bővíteni.2022-ben Magyarországon a Packeta 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet, amely 88,6 százalékos növekedést jelent az előző évi forgalomhoz képest. A GKID felmérése szerint a Packeta Hungary 14,82 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet a csomagpontokat és csomagautomatákat magában foglaló fixpontos kézbesítés területén, ezzel a negyedik helyen áll a jelenleg vizsgált nyolc résztvevő között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az Alzheimer-kór ellen is bevetik a mesterséges intelligenciát

sze nov 22 , 2023
ShareTweetPinShareMesterséges intelligencián alapuló, az Alzheimer-kór korai felismerését lehetővé tevő szűrési platformot fejlesztenek 15 ország tudományos, üzleti és klinikai szervezeteinek részvételével az Európai Unió Horizon Europe programjának támogatásával. Az együttműködés magyar tagja, a szegedi Pharmacoidea Kft. közleménye szerint az Európai Unióban több mint hétmillió ember szenved demenciában, és ez a szám […]
Alzheimer-kór

És még ez is...