Jótállás: vége a kaptafának

jótállási jegyA kereskedők a jövőben nem utasíthatják vissza a vásárlók jótállási igényeit egy kaptafára készült szakvéleményekkel – hívta fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

A tájékoztatás szerint ha egy termék jótállási időn belül elromlik, elszakad, vagy bármilyen más hibája merül fel, akkor azt a vevő visszaviheti az üzletbe vagy közvetlenül a szervizbe. Ha nem lehet javítani, akkor ki kell cserélni, vagy vissza kell adni az árát. Előfordul azonban, hogy a bolt a vevőt okolja a termék meghibásodásáért, és erre hivatkozva nem vállalja a javítást, nem fizet vissza pénzt. Ehhez korábban elegendő alapot szolgáltatott egy pár mondatos szakvélemény, amelyben például az is szerepelhetett, hogy “a vásárló járáshibája miatt deformálódott a lábbeli” vagy “ismeretlen külső behatás miatt nem működik a mobiltelefon”. A visszautasításra a szakértő szélsőséges esetben azzal is okot adhatott, hogy a futballcipő nem rendeltetésszerű használatának minősítette, ha labdába rúgtak vele – írták.

Az ITM kiemelte: a jótállási, szavatossági szabályok jövőre hatályba lépő módosításának köszönhetően a hasonló “szakvélemények” teljes mértékben elfogadhatatlanná válnak. Az új szabály szerint a 2021. január 1-jétől megvásárolt termékek vitatott meghibásodása esetén érdemi információkat is tartalmazó szakvéleményt kell készíttetni. A kötelező tartalmi elemeket jogszabály írja elő. Fel kell tüntetni a megrendelő és az üzlet nevét és címét, a vásárlás napját, és a szakértőhöz érkező megrendelés idejét. Szerepeltetni kell benne a fogyasztó kifogásait, a panasz kereskedőhöz való bejelentésének időpontját, a vizsgált terméket, a vizsgálat módszereit és megállapításait indokolással. A szakértő további információkat is megoszthat a vizsgálat körülményeiről vagy a termék megfelelő használatáról. Közölték, hogy a szakvélemény továbbra sem kötelező akkor, ha a kereskedő nem vitatja a fogyasztó igényét, például mert egyértelműen gyártási hibáról van szó.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Megújult az OTP Portálok oldal

ked dec 15 , 2020
Külcsínjében és belbecsében is többé-kevésbé megújult az integrált cafeteria ügyfélportál, az otpportalok.hu. Folytatja cafeteria juttatásaihoz kapcsolódó digitális fejlesztéseit az OTP Csoport. A megújult SZÉP kártya applikáció, valamint az OTP Nyugdíjpénztárnál és Egészségpénztárnál elérhető elektronikus ügyintézési lehetőségek mellett, december 6-án megújult az OTP Portálok oldal. A megújult külső mellett az 1,65 […]
otpportalok.hu