E-commerce 2020: idén senkit sem fogtak meg Magyarországon

e-kommerszAz online vásárlás veszélyeire figyelmeztetnek a hatóságok az év vége közeledtével, a rendőrség, a Magyar Bankszövetség és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet szakemberei a tudatos vásárlásra hívták fel a figyelmet.

Darázs-Horváth Zsófia rendőr százados, a Készenléti Rendőrség munkatársa arról beszélt: az internetes csalások száma évről évre növekszik világszerte, ezért döntött úgy az Europol, hogy – immár negyedik alkalommal – megszervezi az online termékvásárlási csalásokra fókuszáló nemzetközi akcióját. Az E-commerce 2020 célja a bűnüldöző hatóságok mellett a bankok, a kereskedő cégek és a futárszolgálatok közreműködésével az online vásárlási csalások kiszűrése volt. Elmondta: ha online élnek vissza a bankkártyaadatokkal, akkor azt nagy valószínűséggel online is szerezték meg az elkövetők jellemzően adathalászattal, számlacsalással, hamis pénzügyi linkek vagy weboldalak segítségével.

Ezekkel különböző platformokon vásárolnak árucikkeket, a megrendelt termékek egy részét pedig általában továbbértékesítik, a befolyt összeget pénzmosásra, de akár terrorfinanszírozásra is fordíthatják. Idén 16 ország vett részt a kétnapos akcióban, amely során 26 elfogás történt, de egyik sem Magyarországon. Hozzátette: tavaly, amikor nem volt vírushelyzet, 14 napos volt az akció, 6500 csalárd tranzakciót azonosítottak több mint ötmillió forint értékben. Ebből Magyarországra 250 tranzakció jutott, ami 130 bankkártya adatait érintette, a vásárlások összértéke pedig a 41,5 millió forintot is meghaladta, amiből a hatóságok 29,5 millió forint értékben tudták megakadályozni a visszaélést. Darázs-Horváth értékelése szerint idén megugrott az online vásárlások és ügyintézések száma, amivel párhuzamosan a visszaélések száma is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nagy költekezés nem lesz karácsonykor

sze nov 11 , 2020
ShareTweetPinShareAz idén átlagosan 52 300 forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az aktív internetező felnőttek, 8 százalékkal többet a tavalyinál, ugyanakkor a koronavírus miatt szűkül a megajándékozottak köre. Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös karácsonyi kutatása szerint a válaszadók a tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal […]
karácsony ünnepe

És még ez is...