Így segíthet kisvállalkozásodnak az online marketing

laptop matebalazs.huAz online marketing céljaiban megegyezik a hagyományos marketinggel, hiszen segít a márkatudatosság megszilárdításában, illetve az új ügyfelek megszerzésében is. Azonban míg a hagyományos marketing javarészt megragadt évtizedekkel ezelőtti formájában, az online marketing még mindig folyamatosan fejlődik.

Egy jó online marketing stratégia számos taktikát alkalmaz, hogy a marketingfolyamat összes mozzanatát hatékonyan lefedhesse.  Az alábbiakban a fontosabb online taktikákról lesz szó, amikkel minden kisvállalkozásnak érdemes tisztában lennie!

Keresőmarketing

A keresőmarketing az egyik legelső és legfontosabb marketingtaktika, amit el kell intézz webhelyed számára. Az online marketing ezen területe két fő részre oszlik: az egyik a SEO (azaz keresőoptimalizálás), a másik pedig a fizetett keresőhirdetések.

Leegyszerűsítve: a SEO segít organikus (nem fizetett) látogatókat bevonzani a Google-ról (és más keresőmotorokról), míg a fizetett keresőhirdetések reklámokon keresztül igyekeznek több ügyfelet szerezni, szintén a keresőmotorok találati oldalairól.

A keresőmarketing fő célja minél több kereső felhasználó figyelmét felhívni webhelyedre. Ez történhet SEO-val vagy fizetett hirdetésekkel is, habár ezek egyáltalán nem zárják ki egymást.

A SEO-hoz optimalizálnod kell webhelyedet, hogy megfeleljen a kereső felhasználók, és ez által a keresőmotorok elvárásainak. A kulcsszóhasználat, a linképítés, illetve a technikai optimalizálás mind kulcsfontosságú SEO módszerek, amelyek egy átfogó online marketing stratégia keretei között kell, hogy működjenek.

A keresési hirdetésekhez az adott keresőplatform hirdetési felületét kell használni – a Google esetében ez a Google Ads. Na persze, itt sem olyan egyszerű a dolog, hogy aki többet fizet, az többször is jelenik majd meg – a Google szigorú szempontok szerint rangsorolja a hirdetéseket, például az alapján, hogy mennyire kapcsolódnak a kereső felhasználók lekérdezéseihez.

Mobilmarketing

A mobilmarketing a fiatalabb online marketing taktikák közé tartozik. Ez főleg annak köszönhető, hogy miután az emberek elkezdtek egyre többet internetezni mobileszközeikről, a Google is úgy döntött, hogy ideje megfelelni a mobilról böngészők igényeinek.

2021-ben elengedhetetlen, hogy egy webhely hibátlanul működjön valamennyi modern mobileszközön, legyenek azok táblagépek vagy okostelefonok.

A mobilmarketing fő célja kiváló felhasználói élményt kínálni a webhelyedre érkező látogatóknak. Ehhez oda kell figyelned a webhely vizuális kialakítására, illetve a mobilos használhatóságra és navigációra is. Mindemellett biztosítanod kell, hogy az oldalak gyorsan betöltődjenek, ha valaki mobilról böngészi webhelyedet.

Tartalommarketing

A tartalommarketing szinte minden online marketing kampány szerves részét képezi. Ahhoz, hogy keresőmarketinget folytathass, és legyen mit optimalizálnod, vagy meghirdetned, minőségi tartalmakra lesz szükséged.

A minőségi, hasznos tartalmak hűséges, visszatérő látogatókat szerezhetnek webhelyednek, akik előszeretettel osztják meg ezeket a tartalmakat, illetve tekintik meg ajánlataidat is.

A tartalommarketing célja, hogy kiváló minőségű tartalmakat készíts. Ezek lehetnek szöveges cikkek, videók, ábrák, kutatások és sok más egyéb is. A lényeg, hogy valami hasznosat kínálj velük célközönséged (ideális ügyfeleid) számára, és meggyőzd őket, hogy márkád igazán ért a szakterületéhez.

Gondolkodj el rajta, hogy milyen tartalmak lehetnének hasznosak célközönséged szemében. Az internet tele van jobbnál jobb tartalmakkal, és ha csak véletlenszerűen beszélsz arról, ami szerinted érdekli közönségedet, akkor nem számíthatsz sok sikerre. Ha kell, kérdezd meg őket, illetve nézd meg, hogy mely meglévő tartalmak teljesítenek jól webhelyeden (ebben a Google Analytics segíthet sokat).

Ne feledd: a tartalommarketing első sorban a minőségről szól, nem pedig a mennyiségről.

Közösségi média marketing

Manapság szinte mindenki jelen van valamilyen közösségi platformon, és a marketing egyik fő elve, hogy a célközönséget ott kel elérni, ahol az emberek a legszívesebben töltik az idejüket – ez sokak esetében a közösségi média.

Ez első sorban a fiatalabb korosztályokra jellemző, habár egyes platformokon az idősebb csoportok is szép számban képviselik magukat.

Akárkinek is szólnak üzeneteid ezeken a platformokon, két fő célt kell kitűznöd magad elé:

  • Annyi követőt és figyelmet kell szerezned profilodnak, amennyit csak lehetséges.
  • Ezeket a felhasználókat saját webhelyedre kell irányítanod, ahol idővel ügyfelekké konvertálhatod őket.

Ehhez hasznos tartalmakat kell megosztanod profilodon (lásd: tartalommarketing), és oda kell figyelned követőid visszajelzéseire. Profilodat továbbá közösségi hirdetésekkel is népszerűsítheted, organikus tartalmaidban azonban kerüld az önfényezést, és koncentrálj inkább arra, ami tényleg érdekli követőidet!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.