A szomszéd kertje mindig zöldebb, avagy a versenytárs Facebook-hirdetése mindig jobb. Persze nem mindig, de azért mégiscsak érdekes lehet tudni, hogy mi a helyzet.
Amennyiben nem veszed igénybe a SocialWings professzionális Facebook hirdetéskezelés szolgáltatását, a versenytársaidról is magadnak kell beszerezned a kampányaid tervezéséhez szükséges információkat.
Ahhoz, hogy megtudd, abban a bizonyos szomszéd kertben vagy kertekben mi a helyzet, több lehetőség is van. Az alábbiakban néhány lehetséges módszert sorolunk fel.
Információgyűjtés közvetlenül
Egyszerűen megnézheted a versenytársad Facebook-oldalát, és ellenőrizheted, hogy milyen hirdetések jelennek meg náluk. Ha hirdetéseket futtatnak, akkor azok megjelenhetnek az oldalon.
A Facebook hirdetési könyvtár egy nyilvános adatbázis, amelyben láthatók azok a kampányok, amelyeket az emberek Facebookon és Instagramon futtatnak. A könyvtárban a hirdetők neve alapján kereshetsz, és megtekintheted, milyen posztokkal szeretnének népszerűbbé válni.
Alkalmazások igénybevétele
Számos online eszköz létezik még, amelyek segítségével nyomon követheted a versenytársaid hirdetéseit. Ezek az eszközök általában részletes elemzést és jelentéseket kínálnak a reklámozás fajtájáról, beleértve a hirdetés típusát, teljesítményét és még sok mást is.
Ha a versenytársad egy nagyobb vállalkozás, elképzelhető, hogy olyan ügynökséget alkalmaz, amely segít neki a Facebook kezelésében. Ezek az ügynökségek gyakran figyelemmel kísérik a versenytársak bejegyzéseit és stratégiáit, így neki már bizonyára megvannak a szükséges információi rólad. Nincs más hátra, mint hogy te is profi kezekben helyezd az online marketing stratégiád alakítását!
Fontos megjegyezni, hogy a versenytársaid hirdetéseinek megtekintése és elemzése jogi korlátokba ütközhet, különösen a versenyjogi és adatvédelmi szabályozásokat figyelembe véve. Mindig győződj meg arról, hogy tisztában vagy azokkal a szabályokkal és irányelvekkel, amelyek vonatkozhatnak az ilyen tevékenységekre, és tartsd be azokat.
Miért kell figyelni a versenytársakat?
A versenytársak hirdetéseinek elemzése segít megérteni, hogy ők milyen típusú és mennyiségű kampányokat futtatnak. Ez lehetővé teszi számodra, hogy megfelelően reagálj. Így új ötleteket és inspirációt kaphatsz a saját hirdetési stratégiádhoz. Megfigyelheted, hogy milyen típusú tartalmak, címek vagy ajánlatok működnek a célközönség számára.
Ha látod, hogy egy versenytárs magasabb konverziós arányokat ér el bizonyos hirdetéseken, akkor megvizsgálhatod, hogy miért, és alkalmazhatod azokat a tanulságokat a saját stratégiádban.
Összességében a versenytársak Facebook-hirdetéseinek elemzése segíthet abban, hogy kompetitív maradj a piacon, és hatékonyabban optimalizáld a saját kampányodat.