Ismerj meg olyan exkluzív utcai, verseny és terepbringákat, amikért egy autó, sőt akár egy kisebb méretű vidéki lakás árát is ott kell hagynod.
Ezek most a legdrágább nem egyedi készítésű bicajok
Napjainkban egyre többen ülnek két kerékre, legyen szó akár szabadidős időtöltésről, akár hétköznapi közlekedésről. A hobbi biciklizés a koronavírus járvány alatt soha nem látott népszerűségre tett szert. Leginkább azért, mert a lezárások alatt ez volt azon kevés aktív szabadidős időtöltések egyike, amelyre az embereknek továbbra is lehetőségük volt. A közlekedésben pedig azóta kerültek különösen előtérbe a bringák, mióta az egyre nagyobb városi dugók miatt reggelente sok helyre szinte lehetetlen eljutni autóval. Bár egy átlagos hétköznapi biciklit egy kis spórolással bárki megengedhet magának, egyes csúcskategóriás verseny és terepbicajok ára akár egy autóéval, sőt egy lakáséval is vetekedhet. Ha csak nem nyered meg például a Vulkan Vegas HU online kaszinó oldalán kínált többszáz milliós jackpot nyeremények egyikét, akkor ezek valószínűleg nem jelentenek reális opciót a számodra, de ettől még érdekes lehet megismerni ezeket a csúcskategóriás kétkerekűeket. Íme egy rövid lista a legdrágább, de szériában gyártott, tehát nem egyedi építésű bringákról, amik most a piacon vannak.
Norco Revolver FS AXS 100 (3,6 millió forint)
Az, hogy az igazán jó terepbringákat meg kell fizetni, bizonyára senkinek nem újdonság, aki egy kicsit is jártas a témában. Ez a kanadai gyártású csúcskategóriás mountain bike 100 vagy 120 milliméteres első rugózással, könnyű szénszálas vázzal, megerősített acélvillával, hátsó rugózással és különleges terepgumikkal várja, hogy meghódíthassa az erdei és hegyi ösvényeket. A biztonságos megállásról extra erős fékek gondoskodnak, amelyekhez akár rásegítés is elérhető lehet a maximális kényelemért. Fontos kiemelni, hogy ez a kétkerekű teljesen hagyományos biciklinek számít, vagyis nem rendelkezik elektromos hajtáslánccal. Így ahhoz, hogy a használója ki tudja használni a bicikli nyújtotta képességeket nem elég egyszerűen a pénz, hanem rendkívül jó kondiban is kell lenni.
S-Works Vende Di2 (4,8 millió forint)
A lista második szereplője jelenti a határt a csúcskategóriás versenybringák és az exkluzív különleges bringák között. Az S-Works csúcsmodelljét ennek megfelelően a lista többi tagjánál jóval nagyobb szériaszámban is értékesítették világszerte. A biciklit a száguldás szerelmeseinek szánták, így azon minden egyes részlet a lehető legnagyobb elérhető sebességre van optimalizálva. A járgány elöl-hátul vastag, de ultra vékony és ultra könnyű versenykerekeket kapott, ülése pedig inkább nevezhető célorientáltnak, mintsem kényelmesnek. A magas árban a legnagyobb tényezőt a váz alapanyagául szolgáló szénszálas ötvözetek és a szuperkönnyű, mégis rendkívül erős, különleges fémötvözetek jelentik. Amennyiben valaki csúcskategóriás sportbringát szeretne, de különleges márkára vagy anyaghasználatra nem vágyik, akkor ez a hipermodern és szélsebes kétkerekű jelenti a csúcsot. Persze legyen szó akármilyen versenybringáról a bringa végsebessége legvégső soron mindig a használóján múlik.
Phanuel Krencker’s Byciclettes de Luxe (12,9 millió forint)
Ez a kis sorozatban gyártott bicikli egyaránt ötvözi a legmodernebb és a tradicionális anyagok használatát. A bicikli váza extra erős, de mégis ultrakönnyű szénszálas anyagokból készül, amely számos helyen vkaítóan csillogó króm bevonatot kapott. A króm bevonat mellett azonban olyan hagyományos anyagok is megjelennek a váz borításánál, mint például a fa, a réz vagy az aranyozott díszítőelemek. Az ülés és a kormányrúd középsötét árnyalatú barna bőrborítást kaptak. A csillogó utcai versenybringa természetesen a legjobb, kifejezetten ehhez a típushoz tervezett tárcsafékekkel van felszerelve, ami nem csak kényelmessé, de biztonságossá is teszi a biciklit. Bár technikailag semmivel sem tud többet, mint a lista korábbi szereplői, a márka különlegessége miatt az ára mégis a korábbi kétkerekűek árának három-négyszerese.
Litespeed Blade (15,2 millió forint)
Bár alapvetően ez is egy utcai versenybringa, ami egyben félprofi terembringaként is használható, a megjelenése mégis a szöges ellentéte az előzőnek. A Litespeed Blade modern, minimalista külseje a fekete és a szürke színekkel operál, néhol némi fehér díszítéssel. A bicikli teli kerekeket és ultrakönnyű, vékony, nem a kényelemre, hanem a teljesítményre optimalizált ülést kapott. Ami a mozgó alkatrészeket illeti, természetesen mindenből kizárólag a legjobb minőség került bele, így akár egy versenyen is eredményesen lehet indulni az ülésében ülve.
eRockit’s Electric Assist Bycicle (16,7 millió forint)
Bár egy átlagos elektromos bicikli már 300,000 forinttól elérhető, ez a luxus e-bringa ennek több, mint az ötvenötszörösébe kerül. A járgány hagyományos és elektromos hajtáslánccal is rendelkezik, amely olyan erős, hogy önmagában is hosszú ideig tudja hajtani a bringát, ha a használójának épp nincsen kedve tekerni. Az akkumulátor akár 10 évig vagy 50,000 kilométerig is bírja probléma nélkül. A pedálozás nem közvetlenül hatja a bicajt, hanem helyette az akkumulátort tölti, így tekerés közben a használó jóval távolabbra juthat el egyetlen töltéssel. Ennek megfelelően ezen különleges kétkerekű megjelenése is inkább hasonlít motorra, mint kerékpárra. Ennek ellenére a kerékpáros ülés, a kormány és a pedálok egyértelműen jelzik, hogy itt valami másról van szó. Egyetlen hátránya az óriási súlya. Ez a jármű az elektromos hajtáslánc miatt több mint 100 kilót nyom, így mindenképpen az utcán vagy kertben kell leparkolni. Ezt bizony a lifttel sem viszed fel az emeletre.
Chrome Hearts X Cervelo Mountain Bike (22,8 millió forint)
A lista végére csak elérkeztünk egy újabb terepbringához is. Ez a Mountain bike a “mindössze” tizedennyibe kerülő, 2 millió forintot kóstáló Cervelo P4 TT bringa alapjaiból lett kifejlesztve. A hatalmas árkülönbséget a csúcskategóriás egyedi mozgóalkatrészek, valamint a váz, az ülés és a fogófelületek extravagáns anyaghasználata indokolja. A Cervelo a Chrome Hearts luxusbringa márkával együttműködésben alkotta meg ezt a csodát. A váz gyönyörű grafikai díszítőelemei alatt több helyen ezüstbevonatot kapott, sőt egyes alkatrészek egyes elemei színtiszta ezüstből készültek. Ami az ülést és a kormányt illeti, természetesen a legexkluzívabb feketére színezett marhabőr borítást kapták.