Digiméter: jól áll a pénzügyek digitálizálása a kkv-k körében

mérőműszerA digitális megoldások térhódítása a pénzügyek területén látható a magyar kis- és középvállalkozásoknál (kkv-k), míg körükben a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata nem terjedt el széles körben – olvasható a Digiméter áprilisi eredményei között.

A Az elemzők szerint a kkv-k összesített Digiméter Covid ’22 Index átlaga 2,6 (tízes skálán), ami azt mutatja, hogy még a koronavírus kényszerítő ereje sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjenek. A kkv-k jelentős részének komoly fejlődésre van szüksége ezen a téren a versenyképesség fenntartása érdekében. A kisebb vállalkozások jelentős része elzárkózik a távmunkától, csupán a kkv-k bő negyede biztosít legalább munkavállalói egy részének lehetőséget az otthoni munkavégzésre. A vállalkozások számára a legnagyobb kihívás, hogy egyes munkakörök korlátozottan, vagy egyáltalán nem végezhetők otthonról, továbbá gond a munkahatékonyság fenntartása. A vállalkozások fele használ személyes ügyfélszerzési csatornát, míg a digitális megoldások közül kétötödük a honlapot frissítve, negyedük pedig közösségi média tartalommarketinggel igyekszik ügyfeleket szerezni. A cégek bő hatoda azonban saját bevallása szerint semmilyen ügyfélszerzési módszerrel nem él. Ugyanakkor összességében jobb a helyzet a digitális pénzügyek (online számlázás és könyvelés, pénzügyi adminisztrációt segítő megoldások használata) területén. Ugyanis a kkv-k ötöde az elmúlt két évben többet költ szoftverekre, programokra, tízből egy kkv pedig tervez a jövőben pénzügyi adminisztrációt segítő új megoldásokat bevezetni. A szoftverek, digitális megoldások kiválasztásakor a kkv-k fele a könyvelő ajánlását veszi figyelembe, tízből négyen a fejlesztő ajánlására hallgatnak, a vállalkozások harmada pedig az ár alapján is dönt.

A Digiméter – Digitális Versenyképességi Mutató 2020-ban indult mérési rendszer, amelyet a SmartCommerce Consulting, a Reacty Digital, az eNET és a Virgo alapított. A reprezentatív kutatásában a koronavírus hatására bekövetkező hosszabb távú változásokra koncentrált, egyben kitért az általános digitalizációra, az otthoni munkavégzésre, illetve az ügyfélszerzésre és a digitális pénzügyi megoldások alkalmazásaira. A felmérésbe 200, nettó 18 milliárd forintnál kevesebb árbevétellel, 5-249 közötti foglalkoztatottal rendelkező vállalkozásokat vontak be, a mezőgazdaság, az ipar, a kereskedelem és a szolgáltatás területéről.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Élesedtek a fogyasztókat védő új szabályok

ked máj 31 , 2022
Életbe léptek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok törvényi szabályozásának új, az eddigieknél szigorúbb rendelkezései. Uniós szintű fogyasztóvédelmi változások következményeként 2022. május 28-tól hazánkban is szigorúbb rendelkezések léptek életbe a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok törvényi szabályozásában. A jogszabályi változások – a határidővel egyetemben – csaknem másfél éve, 2020 decembere óta ismertek a hazai […]
internet fogyasztó

Friss, ropogós