Az Antenna Hungária (is) elveszíti állami vagyon jellegét

Jászai Gellért 4iGEgyüttműködési megállapodást kötött Mager Andrea, az Antenna Hungária Zrt. (AH Zrt.) tulajdonosi jogait gyakorló nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter és a 4iG Nyrt. (4iG).

A megállapodás célja, hogy a felek az állami és a magántőke egyesítésével egy olyan stratégiai távközlési és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalatot hozzanak létre, amely versenyképes piaci szolgáltatások mellett, kellő súllyal képviseli a nemzeti érdekeket az iparágon belül. A magyar állam és a 4iG partnerségének köszönhetően Magyarország egyik legnagyobb, és a közép-kelet-európai régió meghatározó távközlési és telekommunikációs infrastruktúra szolgáltató vállalata jöhet létre – jelezték a közleményben. A megállapodás értelmében a tőkepiaci társaság tulajdonába kerülő távközlési profillal működő társaságokat (Digi) apportálja az állammal közös társaságba, azaz az Antenna Hungária Zrt.-be – ismertették utalva arra, hogy a tranzakciókkal a 4iG többségi tulajdont szerezhet az Antenna Hungáriában. A felek a nemzeti távközlési vállalat profiljának megfelelő társaságok apportjáról várhatóan az előzetes megállapodások véglegesítését, valamint az AH Zrt. átvilágítását, és 2021. október közepéig történő vagyonértékelését követően határoznak majd – tették hozzá.

Jászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a magyar állammal kötött stratégiai partneri megállapodás a hazai távközlési piac egyik jelentős gazdaságtörténeti momentuma. Az Antenna Hungária többségi részesedésének megszerzése, illetve a két vállalat távközlési portfóliójának, szaktudásának és know-how-jának egyesítése hozzájárul majd a hazai távközlési szektor technológiai fejlődéséhez, illetve versenyképes szolgáltatások biztosításához.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Továbbra is sikeres a hazai e-kereskedelem

csü aug 26 , 2021
ShareTweetPinShareA megkérdezett marketingszakértő szerint érdemes visszatekinteni a koronavírus-járványt megelőző időszakra annak érdekében, hogy relatív valós képet kaphassunk a várható trendekről. A 2019-ig a hazai online piac növekedése hozzávetőlegesen évi 15-20 százalék körül alakult, minimális lassulás mellett. 2020-ra vonatkozóan 16-18 százalékos növekedést prognosztizáltunk, persze még a veszélyhelyzet kihirdetése előtt. 2020 az […]
bevásárlókosár parcel,paper,cartons,shopping,cart,trolley,laptop,keyboard

És még ez is...