Automatizált konténerüzletet fejlesztett a Kende Gastro

kende konténerüzletA Kende Gastro Zrt. bemutatta Magyarország első mesterséges intelligenciát alkalmazó, automatizált konténerüzletét; a cég az alkalmazott technológia kizárólagos európai forgalmazója, és a szomszédos országokban is tervezi a terjeszkedést – közölte Kende Gábor, a zrt. alapítója, gazdasági igazgatója. Az automatizált üzletekben nincs szükség személyzetre, így pénztárosra sem, kamerákkal követik nyomon a vásárlást és azonosítják be a polcról levett termékeket, az üzletek pedig a nap 24 órájában üzemeltethetők – mondta. A rendszer a polcról levett termékeket azonosítja, virtuális kosárba teszi, az ellenértéket automatikusan leemeli az applikációba elmentett bankkártyáról, az üzlet elhagyását követően. A pénztármentes üzletek kialakítását 2020-ban kezdték tervezni, a cég első automatizált bisztrója tavaly év végén nyílt meg Budapesten. A technológiát 2018-ban fejlesztette ki az Amazon, majd több startup cég is foglalkozni kezdett hasonló rendszerek kiépítésével, jelenleg globálisan 10-12 cég foglakozik ezzel – mondta az igazgató. A Kende Gastro az AiFi-t és a Cloudpick rendszert választotta. A magyar családi vállalkozás európai forgalmazóként, magyarországi kizárólagos joggal rendelkezik.

Kende elmondta: egy húsz négyzetméteres, szabványos alapterületű és berendezésű konténerüzlet kulcsrakészen, körülbelül 20-40 millió forintba kerül. A cégeknek a helyszínválasztással kapcsolatban szakmai tanácsadást nyújtanak, biztosítják az intelligens kamerarendszer technológiájának telepítését és beüzemelését. Ezen túl a működés során folyamatos it-támogatást nyújtanak, illetve a rendszer kiértékelő jelentéseket a forgalomról, a vásárlókról és a vásárlás körülményeiről. A bemutató üzlet és a konténerüzlet kialakítása eddig 150 millió forintba került, az önerő mellé a Kavosz Zrt. támogatott beruházási hitelét vették igénybe. A rendszerrel bármilyen terméket lehet értékesíteni – jövedéki terméket is. Már több mint száz vállalkozás érdeklődik a megvalósítás iránt, közöttük könyvkereskedések, barkácstermékeket, állateledelt forgalmazók is vannak. Majdnem minden nagy magyarországi kiskereskedelmi lánc az érdeklődők között van. A cég idei terveiben szerepel az új konténerüzlet bemutatása fesztiválokon, az értékesítés felfuttatása. Partnereik rövidesen több tíz üzletet nyithatnak. Kende a technológia elterjesztésében a Magyar Falu program támogatásában is bízik, mivel több mint száz olyan magyarországi település van, ahol nincs élelmiszerbolt.

A Kende Gastro 1989-ben kezdte meg tevékenységét, elsősorban professzionális konyhák telepítésével foglalkozik, szállodák, éttermek, kávézók, valamint catering cégek számára. Az új technológiát bemutató üzleten kívül egy termelőüzemük is van, ahol a saját márkanév alatt forgalmazott termékeik készülnek. A cég árbevétele 2020-ban a járvány következtében 898 millió forintra esett vissza a 2019. évi 1,34 milliárd forint után. 2021-ben elérték az 1,6 milliárd forintot, az idén ugyanezt tervezik elérni. A világjárvány ellenére tavaly bővülni tudtak: míg 2020-ban harminc dolgozót foglalkoztattak, tavaly már közel 40-et, közöttük egy négyfős saját fejlesztői csapatot.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Nagy siker a Magyar Telekom részvény-visszavásárlási aukciója

sze máj 18 , 2022
A Magyar Telekom a korábban bejelentett maximális 14,6 milliárd forint értékben fogadott el eladási ajánlatokat a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) kedden tartott részvény-visszavásárlási aukcióján – közölte a társaság. A cég közleménye szerint 34 242 485 Magyar Telekom törzsrészvény visszavásárlására kötött ügyleteket darabonként 426 forintos átlagáron. Az elfogadott legmagasabb árszint részvényenként 434 […]
Magyar Telekom

Friss, ropogós