„A jelenlegi piaci irányokból az látszik, hogy ma már nem elég a jó ár a fogyasztók megnyeréséhez, olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, ami élménnyé, teszi a vásárlást és a termék használatát is” — jelentette ki Német Károly Csongor a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatója. A műszaki cikkek piaca a folyamatos bővülésnek köszönhetően két számjegyű növekedést ért el az elmúlt évben; mind a hagyományos, mind pedig az online kereskedelmet tekintve. A Media Markt forgalomnövekedésének aránya mindkét szegmensben meghaladta a piacét; a három éve indított webáruháza megduplázta a forgalmát, amivel a vállalat megerősítette piacvezető pozícióját a műszaki cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi szegmensben. A Media Markt áruházak magyarországi forgalma tavaly elérte a nettó 72 milliárd forintot.
A Media Markt előrejelzése szerint a jövőben még szorosabban összekapcsolódik az online és a hagyományos értékesítési forma, mert a vásárlók egyre tudatosabban használják a két vásárlási mód előnyeit. Vásárlás előtt az interneten tájékozódnak az adott termékről, majd személyes tanácsot kérnek az áruházi szakértőktől, vagy éppen fordítva, az áruházban kipróbálják a terméket, és utána kényelmesen házhoz tudják rendelni a kiválasztott cikket. A Media Markt tapasztalatai szerint a fogyasztók a jó árakat ma már természetesnek veszik ebben a szegmensben, ezért nem igazán tekinthető versenyelőnynek, ha valaki a versenytársaknál kicsivel jobb ajánlattal jelentkezik. „Az tud igazán előnybe kerülni a piacon, aki ki tudja szolgálni a különböző vásárlói igényeket. A Media Markt üzletpolitikájával összhangban több szempontból is biztosítja vásárlói számára a választás szabadságát.