A focihoz mindenki ért, még a K&H is

Twitch Esport1tvA hazai e-sport bajnokságot támogató K&H felmérése szerint az emberek többsége már ismeri és kapcsolatban is van a „sportnak” ezzel az ágával.

Úgy tűnik, Magyarországon nemcsak a foci népszerű, de az e-foci is egyre inkább – legalább is a K&H szakemberei szerint. A hazai e-sport fejlődését a kezdetek óta aktívan támogató K&H nem reprezentatív felmérést végzett arról, hogy mennyire ismerik és értik a magyarok az e-sport működését.

Horváth Magyary Voljc Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója„Az elmúlt néhány évben ugrásszerűen megnőtt az e-sport ismertsége: a 2019-es 38 százalékról 58 százalékra ugrott azok aránya, akik tudják, hogy az e-sport az online videójátékok professzionális, versenyzői szintjét jelenti. Ez igen jelentős növekedés, ami számunkra azért is érdekes, mert a hazai e-sport indulása óta a sportág fejlődése mellett állunk, ugyanis a sportnak ezen a területén is fontosnak gondoljuk a kiemelkedő, példamutató teljesítmény elérését” – állítja Horváth Magyary Voljc Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Ahol még van lemaradásunk

Továbbra is fontos azonban a sportág körüli falak lebontása, a tévhitek tisztázása, hiszen még mindig sokan, az emberek 62 százaléka gondolja úgy, hogy az e-sportnak semmi köze a hagyományos sportokhoz. Holott ez több szempontból sem állja meg a helyét. Gondoljunk csak a FIFA-rajongó sztárfocistákra, akik nemcsak a pályán, de szabadidejükben is fociznak, csak épp az „e” változattal. A hagyományos sportágakhoz hasonlóan pedig az e-sportban is már hét számjegyű dollárösszegeket érnek a játékosok.

„Az e-sport gyakorlatilag napjaink egyik legnépszerűbb szellemi sportja. A hagyományos sportágakhoz hasonlóan a profi játékosok itt is csapatokba, ligákba tömörülnek, helyi és nemzetközi versenyeken méretik meg magukat, a sportklubok e-sport szakosztályt indítanak, és nemzeti válogatottunk is van. Az is figyelemre méltó, hogy a felmérésünk alapján 52 százalék látja úgy, hogy a hagyományos sportok online videójáték változata segítheti a fiatalokat abban, hogy többet sportoljanak” – hangsúlyozta a kommunikációs vezető.

A szurkolótábor is növekszik

A „sportág” fejlődésével párhuzamosan a rajongótábor is egyre növekszik. Az elmúlt három év alatt 33-ról 43 százalékra növekedett azok aránya, akik szurkolóként, ismerős révén kapcsolatban vannak az e-sporttal. Ez egyrészt a covid elmúltával ismét látogatható offline versenyeknek és a médiaközvetítéseknek is köszönhető. Szurkolni pedig most is van lehetőség, hiszen a hazai e-sport bajnokság, a K&H MNEB osztályozó versenyei éppen most zajlanak, amelyek az Esport1tv Twitch csatornáin élőben is követhetők.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Elindult a Xiaomi Pad 6 magyarországi forgalmazása

vas aug 27 , 2023
ShareTweetPinShareA Xiaomi bemutatta nemzetközi piacain a Xiaomi Pad 6-ot, amely munkaeszköz és szórakoztató központ is egyben. Napjaink multi-tasking dolgozóinak munkaállomása, a Xiaomi Pad 6 tablet 11 hüvelykes, 309 ppi felbontású WQHD+ (2880 x 1800) kijelzővel rendelkezik, amely éles, tiszta képeket garantál, a Snapdragon 870 mobilplatform, és a nagy méretű, 8840 […]
Xiaomi Pad 6

És még ez is...