A Magyar Telekom Nyrt. adózott nyeresége 23,7 milliárd forint volt, éves bázison 101,9 százalékkal nőtt az idei második negyedévben, konszolidált árbevétele 14 százalékkal 208,1 milliárd forintra nőtt.
A Magyar Telekom vezérigazgatója szerint a negyedévben továbbra is bizonytalanságokkal övezett gazdasági környezetben (Értsd: infláció, iparági különadók, elhibázott gazdaságpolitika, elszegényedés, leszakadás, stb., stb… A -szerk- megj.) működtek, miközben változatlanul arra koncentráltak, hogy cégük az ügyfelek „első számú választása” legyen, azáltal, hogy biztos hálózati összeköttetést és kimagasló felhasználói élményt kínálnak. A második negyedév végére 1,3 millió ügyfelük már a gigabit képes hálózatukat használta. Közlése szerint az előző időszakhoz képest több mint 25 százalékkal magasabb volt az átlagos mobil adathasználat. Folytatták a többéves mobilhálózat modernizációs programot, és következő lépésként hatvan százalékra növelték 5G hálózatuk lefedettségét. A első fél évben a teljes bevétel 13,3 százalékkal 403,9 milliárd forintra nőtt — sorolta Rékasi Tibor mennyi minden jó történt a cégnél a második negyedévben.
A jelentés szerint a negyedéves bevételnövekedést elsősorban a mobil adatforgalom és a vezetékes szélessávú bevételek erőteljes növekedése okozta, amely tükrözi az üzleti növekedést, valamint a 2023. március 1-jétől a magyarországi előfizetési díjakra bevezetett inflációkövető díjkorrekció (Értsd: díjemelés. A -szerk- megj.) pozitív hatását. A féléves bevétel javulását ugyanazon tényezők, valamint a rendszerintegrációs és informatikai (RI/IT) bevételek 2023 első hónapjaiban regisztrált bevételnövekedése okozta.
A mobil bevételek 15,2 százalékkal, 121,3 milliárd forintra nőttek 2023 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalom folytatódó növekedésének és a hangalapú kiskereskedelmi bevételek emelkedésének köszönhető. Az első hat hónapban a mobil bevételek 12,9 százalékkal 233,6 milliárd forintra nőttek. A vezetékes bevételek 14,8 százalékkal, 67,1 milliárd forintra nőttek a második negyedévben, elsősorban a vezetékes szélessávú és televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedésének, valamint a magyarországi előfizetési díjakon végrehajtott inflációkövető díjkorrekció kedvező hatásának köszönhetően.
A rendszerintegrációs és it-bevételek 5,1 százalékkal 19,7 milliárd forintra nőttek 2023 második negyedévében, mivel a magyarországi nagy értékű projektekből származó bevételnövekedés ellensúlyozta az észak-macedóniai csökkenést, ami egy jelentősebb egyedi megoldási projektből származó bevétel hiányát tükrözi. A közvetlen költségek éves szinten 7,6 százalékkal, 82,9 milliárd forintra nőttek 2023 második negyedévében, az RI/IT-szolgáltatásokhoz kapcsolódó és egyéb közvetlen költségek növekedése miatt.
Az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti nyereség (EBITDA) 31,1 százalékkal 75,9 milliárd forintra nőtt a második negyedévben, mivel a magasabb közvetett költségeket ellensúlyozta a bruttó fedezet javulása, míg a teljes 2022. első félévi távközlési pótadó 2022 második negyedévében lett elszámolva. Az EBITDA 2023 első fél évében éves összevetésben 11,6 százalékkal 134,0 milliárd forintra nőtt. Idén változatlanul a bevételek öt-tíz százalék közötti növekedésére számít a Telekom. A módosított nettó eredményt felfelé módosították, már két számjegyű növekedést várnak a mérsékelt emelkedés helyett. A szabad cash-flow megközelítőleg hatvanmilliárd forintot ér el a vállalat célkitűzései szerint, ezen nem változtattak az előző negyedévhez képest.
A társaság gyorsjelentése szerint elemzők 112 százalékos profit- és 12,8 százalékos bevételnövekedést vártak.