A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a HelloPay Zrt. megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a tíz százalékos borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon. A GVH a jogsértés miatt húszmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A HelloPay-terminálokkal 2016-tól találkozhatnak a fogyasztók, főleg fesztiválokon, vásárokon és vendéglátóhelyeken. A terminál a különböző szolgáltatásokért fizetendő díjhoz automatikusan adja hozzá az összeg tíz százalékának megfelelő borravalót, amennyiben azt a fogyasztó aktívan nem módosítja, vagy nem törli a fizetési folyamat vége előtt megjelenő „borravaló-csúszka” segítségével. A GVH úgy véli, hogy a terminál működési módja jelentősen korlátozhatja a fogyasztói döntést a borravaló automatikus, elvárásként történő megjelenítésével, különösen a fesztiválokon és a vendéglátóhelyeken jellemző fizetési körülmények (kommunikációs nehézségek, időnyomás, zaj, tömeg stb.) között: a gép ilyen beállítása döntést hoz a vásárló helyett a borravaló fizetésének szándékáról, és meghatározza annak mértékét is. A GVH eltiltotta a jogsértő magatartástól a vállalkozást, amelynek így módosítania kell a termináljain látható tájékoztatást: a fejlesztéseket követő átállás után nem alkalmazhatja alapbeállításként a tíz százalékos borravaló-mértéket.
És még ez is...
-
2015. február 10.
ABB: az előjelek ellenére sikerült nyereséget elérni
-
2014. augusztus 23.
Fenntarthatóság: a népek alig, a Magyar Telekom munkatársai nagyon tájélozottak
-
2016. november 5.
Autómegosztó startupba fektet a Toyota
-
2016. június 23.
Szabályozzák a kereskedelmi célú drónok forgalmát
-
2017. május 6.
Tovább csökkent a táblagépek világpiaci forgalma
-
2013. május 28.
Brüsszel kóstolgatja az Apple-t