Tovább csökkent a táblagépek világpiaci forgalma

Az idei első negyedévben immár a tizedik egymást követő negyedévben csökkent éves bázison a táblagépek forgalma a világpiacon az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat jelentése szerint.

Az első negyedévben 36,2 millió, az egy évvel korábbinál 8,5 százalékkal kevesebb táblagépet értékesítettek a világpiacon. A mostani a tizedik egymást követő olyan negyedév, amelyikben kevesebb táblagépet értékesítettek az egy évvel korábbinál. Sőt, a legutóbbi öt egymást követő negyedévben a csökkenés éves bázison kétszámjegyű volt. A táblagép piac forgalmának csökkenése két készülék kategória homlokegyenest ellentétes tendenciáját takarja. Az egyik kategória, a tényleges táblagépek értékesítése folyamatos és meredek visszaesést mutat, ami az IDC prognózisa szerint belátható időn belül így is marad.

A másik kategória, a csatlakoztatható billentyűzetes táblagépek forgalma viszont több-kevesebb lendülettel emelkedést mutat. Az utóbbi kategória a hagyományos notebook gépekkel kezdi felvenni a versenyt. A táblagép piac több gyártó korábbi hasonló próbálkozása mellett valójában az Apple iPad piaci megjelenésével 2010-ben indult be – mutatott rá Ryan Reith, az IDC szakértője. A táblagépek forgalma 2010 és 2013 között lélegzetelállító üzemben nőtt. A vásárlói érdeklődés azonban a nagyméretű okostelefonok megjelenésével és részben a technológiai áttörés elmaradása miatt később megcsappant.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.