Xiaomi Q2: 147 százalékos profitnövekedés

XiaomiA Xiaomi Vállalatcsoport nyilvánosságra hozta a konszolidált üzleti eredményeit a 2023. június 30-án lezárult három hónapos időszak csodásra sikeredett.

Két negyedév telt el azóta, hogy a vállalatcsoport meghirdette az új stratégiáját. Ennek lényege, hogy egyszerre helyez hangsúlyt a növekedésre és a nyereségességre. A számok azt mutatják, hogy a Xiaomi jelentős nyereséget könyvelt el ebben az időszakban, miközben az árbevétel-növekedése is töretlenül folytatódott. Ez utóbbi a működés különböző területeit leíró, rekordteljesítményt jelző mutatókban is megragadható. 2023 második negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele 67,4 milliárd jüanra rúgott, ami 13,2 százalékos növekedésnek felel meg az előző negyedévhez viszonyítva. A korrigált nettó profit 5,1 milliárd jüan volt, vagyis egy év alatt 147 százalékkal növekedett a Xiaomi nyeresége. Ekkora nyereségnövekedés 2021 negyedik negyedéve óta nem volt a Xiaominál, és a mértéke a piaci várakozásokat is jóval meghaladta. 2023 első két negyedévében a Xiaomi korrigált nettó nyeresége elérte a 8,4 milliárd jüant, amivel megközelítette a tavalyi év teljes korrigált nettó nyereségét.

Az elmúlt negyedévben a Xiaomi következetesen végrehajtotta vállalati stratégiáját, folytatva okostelefonjainak a prémium kategóriába történő átpozícionálását. A vállalat bruttó profitabilitása rekordmagas, 21 százalékos értéket ért el úgy, hogy mindhárom üzleti szegmensben – okostelefonok, IoT és egyéb fogyasztási eszközök, internetes szolgáltatások – sikerült növelnie a profithányadot. Ráadásul, a Xiaomi a saját működésének a hatékonyságát is nagymértékben javította, és tovább optimalizálta a készletgazdálkodását, ami hozzájárult a vállalatcsoport hosszútávú és fenntartható fejlődéséhez szükséges feltételek megteremtéséhez. A negyedév során a csoport teljes kiadása 10,2 milliárd jüan volt, vagyis éves összevetésben 2,3 százalékkal csökkent. A teljes készlet értéke 38,5 milliárd jüant tett ki, ami 33,5 százalékkal múlja alul az egy évvel ezelőtti szintet, és az elmúlt tíz év legalacsonyabb értéke. A Xiaomi összesített készpénzállománya új rekordra hágott, meghaladva a 113,2 milliárd jüant. Az, hogy a Xiaomi ekkora készpénzállománnyal rendelkezik, azt mutatja, hogy a vállalat működési modellje kiforrott és hatékony, alkalmas arra, hogy megalapozza a következő évek növekedését.

Az okostelefonok bruttó haszonkulcsa rekordszintre emelkedett

Miközben a globális piacon az okostelefonok iránt csupán mérsékelt keresletnövekedés volt tapasztalható, a kínai cég kezdeményezőként lépett fel, megragadva az előtte álló lehetőségeket. A Canalys beszámolója szerint a Xiaomi a globális okostelefonpiacon, negyedéves alapon, 1,6 százalékkal növelte részesedését, és jelenleg 12,9 százalékon áll. A vállalat világszerte 32,9 millió készüléket szállított le kereskedelmi partnereinek, az okostelefonok eladásából származó bevétele 2023 második negyedévében 36,6 milliárd jüant ért el, ami 4,6 százalékos, negyedéves növekedésnek felel meg. Az okostelefonok bruttó haszonkulcsa 13,3 százalék volt ebben a negyedévben, ami azt jelenti, hogy éves szinten rekord mértékben, 4,7 százalékponttal nőtt.

A Canalys piackutató szerint 2023 második negyedévében a Xiaomi az okostelefon-eladások terén 51 országban és régióban ért el dobogós helyezést, 61 országban pedig az első ötben szerepelt. A vállalatcsoport az eladások tekintetében Európában és a Közel-Keleten a második helyre került, megerősítve a vezető gyártók között elfoglalt szerepét a külpiacokon.

A Xiaomi kihasználta versenyelőnyét a legkorszerűbb technológiák bevezetése terén a prémium szegmensben. A közelmúltban Kínában bemutatta a Xiaomi MIX Fold 3 okostelefont. Az új modell eladásai percekkel a polcokra kerülés után már 2,25-szörös mértékben múlták felül az előző generációét, ami rekord a telefon kategóriájában. Harmadik féltől származó információ szerint 2023 második negyedévében a Xiaomi a 4000 és 6000 jüan közötti árszegmensben értékesített okostelefonjai 12,7 százalékos piaci részesedést szereztek Kínában, ami éves szinten 6,2 százalékpontos növekedést jelent. Mindeközben a Xiaomi 3000 jüanért vagy ennél magasabb összegért kínált okostelefonjai – egy négy negyedéve tartó növekedési folyamat eredményként – a kínai piacon eddig nem látott arányban keltek el. 2023 második negyedévében a Xiaomi-telefonok átlagos eladási ára Kínában 24 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.

Az IoT szegmens növekedése is folytatódott

A piaci kereslet fokozását és a fogyasztás fellendítését célzó kampányokkal a Xiaomi IoT- és életmódtermékekből származó bevételét sikerült – 12,3 százalékos növekedést elérve – 22,3 milliárd jüanra feltornázni. A bruttó profit mértéke 17,6 százalék volt, ami 3,3 százalékpontos éves növekedést, és új rekordot jelent. A Xiaomi az interkonnektivitást további felhasználási színterekre is kiterjesztette. 2023. június 30-án a vállalatcsoport AIoT-platformjához már 654,5 millió eszköz csatlakozott -nem számítva a mobiltelefonokat, tableteket és laptopokat. Ez 24,2 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Azok száma, akik öt vagy annál több eszközzel csatlakoztak a Xiaomi AIoT platformjához 13 millió volt – ők 27,8 százalékkal voltak többen, mint egy évvel korábban. 2023 júniusában a Mi Home App havi aktív felhasználóinak száma 82,9 millióra emelkedett, 17,1 százalékkal haladva meg a tavalyi értéket.

Az elmúlt negyedévben, a nagyméretű háztartási eszközökből származó árbevétel több mint hetven százalékkal emelkedett. Ezeken belül a Xiaomi-légkondicionálókból származó bevétel több mint kilencven százalékkal nőtt. A vállalatcsoport hűtőgép és mosógép szegmense a piaci átlagon felül teljesített. Hűtőkből több mint 500 ezret szállítottak le, a mosógépek eladásai is meghaladták a 300 ezres darabszámot. Az All View Cloud szerint 2023 első felében a Xiaomi szállította le a legtöbb tévékészüléket Kínában.

Az internetes ökoszisztéma szárnyal

A Xiaomi internet-felhasználói bázisa világszerte bővült. A MIUI havi aktív felhasználóinak száma 2023 júniusában Kínában elérte a 606 milliót, a külpiacokon pedig a 149,3 milliót. Ez Kínában 10,8 százalékos, a külpiacokon 6,5 százalékos bővülést jelent. 2023 második negyedévében a Xiaominak az internethez kötődő szolgáltatásaiból 7,4 milliárd jüan árbevétele származott. Ez éves szinten 6,8 százalékos, rekord mértékű növekedést jelent, az internetes szolgáltatások bruttó nyereségrátája pedig 74,1 százalékot ért el. A Xiaomi hirdetésekből származó árbevétele 5,1 milliárd jüan volt, 13 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának bevételét. Ez ugyancsak rekordnak számít.

A kínai és külpiaci teljesítményalapú és márka-hirdetésekből származó bevételek szintén új negyedéves csúcsot értek el. A Xiaomi gaming üzletága egymilliárd jüannyi bevételt termelt, ami 7,5 százalékos növekedést jelent. A Xiaomi Kínán kívül nyitottan állt a nemzetközi partnerségekhez az internetes szolgáltatások terén. 2023 második negyedévében a kínai társaság a külpiacokon értékesített internetes szolgáltatásokból – 19,7 százalékos bővüléssel – ugyancsak rekordszintű, kétmilliárd jüan bevételhez jutott. A külpiaci tevékenység így ma már 26,8 százalékot képvisel a vállalatcsoport internetes szolgáltatásokból származó bevételein beül, ami 2,9 százalékpontos növekedést jelent éves szinten.

A K+F stratégiát több mint 3000 magasan képzett MI-szakemberrel fejlesztik

Az év eleje óta jellemzi a globális technológiai iparágat a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása. A Xiaomi Kínában úttörő szerepet tölt be az új technológia elterjesztésében. A vállalat MI-csapata hét év alatt a hatszorosára bővült, és mára több mint 3000 magasan képzett MI-szakembert számlál. A Xiaomi többek között a vizuális, audio és akusztikai technológiák, a tudásgráfok, a természetes nyelvfeldolgozás, a gépi tanulás, valamint a multimodális MI területén fejlesztette a képességeit.

A Xiaomi a közelmúltban, 2023. augusztus 10-én, mutatta be első saját fejlesztésű nagy nyelvi modelljét (LLM). Ez egy hatmilliárd paraméterből álló nagy nyelvi modell, amely a C-EVAL listáján az első helyen végzett az azonos szintű paraméterekkel rendelkező modellekkel összevetve. A kínai nyelvű nagy nyelvi modelleket rangsoroló CMMLU listán pedig szintén vezető helyre került. Ami a jövőbeli LLM fejlesztésének irányát illeti, a Xiaomi az alacsony erőforrás-igényű és lokális kontextusú alkalmazásra fog összpontosítani. Teszi ezt úgy, hogy a hatékonyság és az eredményesség egyensúlyát tartja szem előtt. A Xiaomi ilyen nagy nyelvi modellekkel vértezte fel intelligens, hangalapú MI-asszisztensét.

2023 második negyedévében a Xiaomi K+F kiadásai elérték a 4,6 milliárd jüant, ami 21 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Xiaomi úgy számol, hogy 2022 és 2026 között a K+F beruházásainak értéke meghaladja majd a 100 milliárd jüant.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Már a közép- és nagyvállalatok harmada alkalmaz MI-t

hét szept 4 , 2023
ShareTweetPinShareEgy friss kutatás szerint a vállalati döntéshozók 44 százaléka szerint a mesterséges intelligencia (MI) az üzleti stratégia egyik kulcseleme lesz a jövőben. A közép- és nagyvállalatok 31 százaléka rendszeresen, további 19 százalékuk kísérleti jelleggel már most is alkalmaz valamelyik folyamatában MI-t. A megkérdezettek 38 százalék tartja úgy, hogy a MI […]
mesterséges intelligencia

És még ez is...