Újabb meglepetés: Kína a hamisítványok paradicsoma

 

Kínában az interneten kapható szépségápolási termékek akár 80 százaléka is hamis lehet – írja a CBN üzleti napilap nyomán az MTI. A témában legutóbb Huang Tao, a szépségipari termékek egyik legnagyobb internetes viszonteladója nyilatkozott a lapnak. Huang szerint maguk a boltok sokszor nem is tudnak a hamis áruról, a gyakorlat ugyanakkor annyira elterjedt, a felülvizsgálat pedig annyira hiányos, hogy számos kiskapu adódik arra, hogy a hamis termékek a virtuális polcokra, onnan pedig a vásárlókhoz kerüljenek. A kis- és közepes méretű online kereskedések például sokszor nem a gyártóktól, hanem az azok árainak alákínáló ügynököktől vásárolnak be, nem ellenőrizve a megvásárolt kozmetikumok eredetét. Az is gyakori, hogy nem kifejezett hamisítás történik, hanem a külföldi áruk kínai “mását” készítik el a gyártók, s azt a külföldiekkel párhuzamosan, sokszor annak nevéhez megtévesztően hasonlító márkanév alatt árusítják. Természetesen ezen termékek minősége sem ellenőrzött, és sokszor kerül káros vagy mérgező anyag a termékekbe – állítja Huang. A kínai kozmetikai piac igen vonzó a hamisítók számára. Az iResearch kutatóintézet adatai szerint az eladások értéke tavaly megközelítette az 58 milliárd jüant (2,2 ezer milliárd forint), ami csaknem 55 százalékos növekedés az előző évhez képest, s a jövőben is a piac további bővülése várható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Horvátországban bevált az internetes kassza

pén márc 22 , 2013
  Elégedett a horvát adóhatóság a hivatalhoz bekötött pénztárgépek alkalmazásának eddigi eredményeivel – adta hírül szerdán a helyi média. Az év elejétől hatályos jogszabály által kötelezett természetes személyek, főként vendéglátók, 31 százalékkal nagyobb forgalmat jelentettek be az adóhivatalhoz januárban, mint egy évvel korábban – közölte honlapján a horvát közszolgálati televízió […]

Friss, ropogós