Online kereskedelem: kitart a lendület

kosár, online vásárlás, e-kereskedelemMásfél évvel a koronavírus megjelenése után eldőlni látszik a kérdés: 2021 év első hat hónapjának eredményei alapján úgy tűnik, hogy a járvány hatására tavaly hirtelen hatalmasat bővülő online kiskereskedelem meg tudta tartani a lendületét, ráadásul a növekedés motorja továbbra is a rendelési gyakoriság növekedése – derül ki egy friss elemzésből.

A 2021 első félévében harminc százalékos bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac, melyen belül az első negyedév forgalma 43,7 százalékkal múlta felül a 2020-as első negyedév forgalmát. Ennél is fontosabb azonban, hogy már a tavaly is rekord magas számokat hozó második negyedévben idén is további 21 százalékos forgalombővülés volt tapasztalható, ami a pandémia előtti évek stabilizálódott, 14-16 százalék körüli átlagos növekedési ütemét 25 százalékkal haladja meg. A vizsgált időszakban nem nőtt nagy mértékben az újonnan csatlakozó online vásárlók száma (jelenleg 3,44 millió fő tekinthető aktív online vásárlónak Magyarországon), jelentősen bővült viszont az online tranzakciók – vagyis a webáruházakban leadott megrendelések – száma, mely 32,4 százalékos növekedést követően közel 27,9 millió darab teljesített belföldi online rendelést jelent. Emellett tovább nőtt az egy főre vetített vásárlási gyakoriság is, ami jelenleg átlagosan 17 online rendelés/fő/év. Ez utóbbi mutató bővülése elsősorban annak köszönhető, hogy már sokkal több mindent tudunk és szeretnénk online vásárolni. A folyamatosan bővülő online termékkínálat mellett pedig az online vásárlási kedv sem esett vissza drasztikusan a korlátozások feloldásának ellenére sem.

Számos kiskereskedelmi termékkör – mely a korábbi években csak alig tudott teret szerezni magának az online értékesítési piacon – 2021 első felére robbanásszerű fejlődési pályára állt. Immár olyan termékkörök online vásárlásától sem riadnak vissza a vásárlók, mint a napi élelmiszerek és fogyasztási cikkek – melynek forgalma a tavalyi bázishoz képest közel 50 százalékot bővült –, valamint az otthonfelszerelés és a barkács (+35,7 százalék). Ráadásul ez utóbbi területek bővülését a kormány otthonfelújítási programja is tovább élénkíti. Az otthoni vagy hibrid munkavégzés, a digitális oktatás, valamint a nyári sportesemények (foci EB és az olimpia) együttesen idén is erős első féléves keresletet generáltak a műszaki – azon belül is a szórakoztató elektronikai és a számítástechnikai – cikkeknek. A szektor online forgalmának növekedése az első félév során 30,7 százalékos volt, a forgalma pedig elérte a 114 milliárd forintot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Légy észnél, ha MVM Next-ügyfél vagy!

ked aug 31 , 2021
ShareTweetPinShareBankkártyaadatok megszerzését célzó hamis fizetési emlékeztetővel tévesztik meg az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. óvatlan ügyfeleit – közölte Péter-Kovács Zoltán kiberbiztonsági szakértő. Mint elmondta, a szolgáltató online felületén kell ellenőrizni a számla igazságalapját, mivel a kiérkező fizetési emlékeztető semmiben nem tér el a valóditól. Elmondta: az e-mailekbe beágyazott linkek olyan oldalakra […]
ZX-81

És még ez is...