Nem zárják ki a Huawei-t a németországi 5G-fejlesztésekből

Nem zárják ki a Huawei-t az ötödik generációs mobil távközlési hálózatok (5G) németországi fejlesztéséből, a kínai cégnek kedvező szabályozás mellett főleg a kancellári hivatal kardoskodott – írta a Handelsblatt.

Az 5G-fejlesztések szabályairól szóló tervezetben az eredeti elképzelés szerint rögzítették volna, hogy a hálózatokat kiépítő mobilszolgáltatók csak az informatikai biztonság szempontjából megbízhatónak minősített beszállítókkal működhetnek együtt. A Huawei így kiesett volna a lehetséges partnerek közül, mert nem számítanak megbízhatónak olyan országokból származó cégek, amelyekben a hatóságok széleskörű hozzáféréssel rendelkeznek a vállalatoknál kezelt adatokhoz. A napokon belül megjelenő tervezetben ennek a feltételnek egy jelentősen enyhített változata szerepel, amely szerint a partnereknek csak egy úgynevezett megbízhatósági nyilatkozatot kell tenniük. Ezt a nyilatkozatot pedig a Huawei “természetesen aláírja majd” – írta a Handelsblatt. Angela Merkel kancellár hivatala azért vetette el az eredeti elképzelést, mert attól tartottak, hogy a Huawei kizárása konfliktust okoz Pekinggel. Ugyanakkor a kancellária közbelépésével átalakított előírás a mobilszolgáltatóknak is kedvez, amelyek arra törekedtek, hogy továbbra is használhassanak Huawei-termékeket. Azzal érveltek, hogy a kínai cég technológiája nélkül lassabban, nehezebben és drágábban lehet kiépíteni az 5G-hálózatokat.

A szövetségi távközlési szabályozó hatóság (Bundesnetzagentur) júniusban zárta le az 5G-hálózatok kiépítéséhez szükséges frekvenciák használati jogának árverését. Jogosultságot a Telekom Deutschland, a Vodafone, a Telefónica Germany és az 1&1 nevű mobilszolgáltatót működtető Drillisch Netz szerzett, együtt összesen 6,549 milliárd eurót (2190 milliárd forint) fizetnek. Azzal a feltétellel használhatják a frekvenciákat, hogy legkésőbb 2022 végéig legkevesebb 100 megabites másodpercenkénti (Mbit/s) letöltési sebességet biztosítanak valamennyi tartományban a háztartások 98 százaléka számára, valamint az autópályák, a legfontosabb főutak és vasútszakaszok mentén. További feltétel, hogy legkésőbb 2024 végéig a fennmaradó főutak mentén is legalább 100 Mbit/s letöltési sebességet, az alacsonyabb rendű utak, a fontosabb vízi szállítási útvonalak és valamennyi fennmaradó vasútszakasz mentén pedig legalább 50 Mbit/s letöltési sebességet biztosítsanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.