Magyarországon mintegy hatvanezer operátor dolgozik a call centerek valamelyikében; a multik mellett ma már egyre több kkv is kiszervezi a call centerét.
Az United Call Centers Kft. szerint Magyarországon a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat. Kozma Richárd, a társaság ügyvezető igazgatója szerint leggyakrabban olyan értékesítési feladatokat, valamint egyéb ügyfélszolgálati tevékenységeket adnak át külső szolgáltatónak a cégek, amelyek időszakonként változó mértékű erőforrást igényelnek akár napon belüli, akár szezonális csúcsokkal. Számos cég pedig egyszerűen amiatt dönt a kiszervezés mellett, mert a munkaerőpiacon egyre nehezebb megfelelő munkaerőt találni erre a feladatra.
Egy átlagos, különleges ismereteket nem igénylő ügyfélszolgálati állást 300-350 ezer forintos alapbértől hirdetnek meg, amelyre bónuszok és egyéb juttatások rakódhatnak, az értékesítéssel foglalkozó operátor fizetése ezekkel elérheti az félmillió bruttó forintot is. A megfelelő nyelvtudást és egyéb készségeket igénylő operátori állásokban dolgozók fizetése már jellemzően a félmilliós szint felett mozog. Az ügyfélszolgálati feladatkörnek fontos előnye, hogy jórészt atipikus formában is végezhető, például otthonról. Az UCC dolgozóinak például 85-90 százaléka a járványt követően is azt a lehetőséget választotta, hogy folyamatosan otthonról dolgozik.
A hazai cégek mintegy tízezer operátort foglalkoztatnak saját üzemeltetésű ügyfélszolgálaton, melyek egy része kölcsönzött munkaerő. Különösen a pénzügyi szektorra jellemző ez az alkalmazási forma. További mintegy ötezren dolgoznak olyan hazai társaságok alkalmazásában, amelyek elsősorban nagyvállalatok, de egyre nagyobb arányban kis-és középvállalkozások kiszervezett ügyfélszolgálati feladatait látják el. Mintegy 45 ezerre tehető azoknak a száma, akik valamely nemzetközi cég magyarországi szolgáltató központjában (elsősorban információ-technológia, követeléskezelés és logisztika területén) dolgozik telefonos munkakörben.
(Ahogy a mesterséges intelligenciák fejlődnek, e hatvanezer főnyi ügyfélszolgálatosnak a többsége nagy valószínűséggel nem fog hosszú, nyugdíjig tartó biztos karrierre számítania. A -szerk- megj.)