Már egy hete csak az árfigyelő oldalra gondolok mindig, meg-megállva

árfigyelőEgy hét alatt elérte a 25 (!?!) milliót az összes letöltések száma a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő oldalon, amelynek már a továbbfejlesztésén dolgoznak.

A GVH azt közölte, hogy jelenleg hat kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, több mint hatvan termékcsoport árai találhatók meg az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető árfigyelő rendszerben. Az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, így időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során. Az adatokat szolgáltató cégek naponta frissítik az egyes termékek árait, és láthatóan „reagálnak” egymásra: már az első napokban több termékcsoportban (például tojás, kenyér, sertéshús) árcsökkentéseket, különböző akciókat hajtottak végre; az egyik kiskereskedelmi lánc kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint száz termékének fogyasztói árát – tudatta a GVH.

Az első hét tapasztalatairól azt közölték, hogy az árfigyelő nemcsak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez. A nemzeti versenyhatóság és az oldal kifejlesztésében együttműködő munkacsoport – amelynek gigászok a tagjai: a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, az Igazságügyi Minisztérium és az Agrárminisztérium – várja azon kiskereskedők jelentkezését, akik önkéntesen csatlakozni kívánnak a rendszerhez. Ehhez a GVH honlapján találhatók részletes információk – tették hozzá.

Mindemellett a GVH és a munkacsoport már dolgozik, az extrém rövid idő – mintegy két hónap – alatt kifejlesztett árfigyelő rendszer továbbfejlesztésén. A jövőben – egyebek között – szabadon összeállítható és elmenthető bevásárlólista és kalkulátor is segíti majd a fogyasztókat, továbbá a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesztik az okostelefonon történő megjelenítést, illetve a szolgáltatás térképes funkcióját is. A fejlesztések célja, hogy segítsék a vásárlókat az árak összehasonlításában és a legjobb ajánlatok kiválasztásában – áll a közleményben.

(Érdeklődtünk a GVH-nál, hogy hogyan jött ki ez az egy hét alatti 25 milliós „letöltés”. Amint választ kapunk kiegészítjük azzal a cikkünket. A -szerk- megj.)

Villámszerűen, a levelünk megírása után szinte azonnal megjött a válasz, köszönjük! Horváth Bálint kommunikációs vezető közlése szerint „az első héten az összes letöltés, interakció elérte a 25 milliót, az egyedi látogatók száma pedig közel 400 ezer volt az árfigyelő oldalon”.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nagy Márton a Huaweit is útba ejtette

hét júl 10 , 2023
ShareTweetPinShareNagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter és a tárcájának delegációja a Huawei pekingi Bemutató Központjába látogatott. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) közleménye szerint a tárgyaláson részt vett Zhang Hengan, a Huawei értékesítésfinanszírozási részlegének elnöke, Weihie Gao, a Magyarország és Nyugat-Balkán régió vezérigazgatója, Jason Xie, a Huawei Magyarország igazgatója és Fanyu Shi, a Huawei […]
Nagy Márton

És még ez is...