Magyarázkodik a Google

Google ShoppingA Google már több mint három éve változtatott az árösszehasonlítást támogató úgynevezett Google Shopping szolgáltatásán, hogy az megfeleljen az Európai Bizottság (EB) előírásának – közölte a keresőóriás.

A Google azt írta, a Shopping hirdetések mindig is segítették az embereket abban, hogy gyorsan és könnyen megtalálják a keresett termékeket, és támogatást nyújtottak a kereskedőknek abban, hogy elérjék potenciális vásárlóikat. “Az ítélet egy nagyon speciális tényálláshoz kapcsolódik, és bár alaposan át fogják tekinteni, már 2017-ben változtatásokat hajtottunk végre, hogy a Google Shopping szolgáltatása megfeleljen az EB döntésének. Megoldásunk több mint három éve sikeresen működik, és több mint hétszáz összehasonlító vásárlási szolgáltatás számára több milliárd kattintást generált” — írták. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megjegyezte, hogy a döntés megerősítőleg hathat a hazai versenyhatósági vizsgálatokra is. A magyar versenyhatóság az Európai Bizottsághoz hasonlóan különös figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások magatartásainak vizsgálatára – hangsúlyozták. A GVH a Google számára korábban már írt elő kötelezettségeket az Allo chatkliens kapcsán, és jelenleg is vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber, illetve a ByteDance által üzemeltetett TikTok magatartását.

A GVH korábban azt közölte, hogy az Európai Törvényszék helyben hagyta az EB Google-ra kiszabott, 2,42 milliárd eurós versenyfelügyeleti bírságát, egyúttal kimondta: a cég visszaélt erőfölényével. Felidézték: az Európai Bizottság 2017 nyarán rótta ki a bírságot a Google-re; a vállalat jogorvoslattal élt a határozattal szemben, amelyet most elutasítottak. A feltárt jogsértés az Európai Gazdasági Térség 13 országát érintette, Magyarország nem volt köztük. A GVH szerint az amerikai cégnél folytatott vizsgálat feltárta, hogy a termékkeresések eredményei figyelemfelkeltőbb módon jelentek meg az oldalon, ha a Google saját szolgáltatásából származtak. A vállalat tehát jogsértő módon biztosított előnyt saját árösszehasonlító szolgáltatásának a versenytársakéval szemben. A cég ezzel akadályozta a fogyasztókért folyó valódi versenyt az árösszehasonlító szolgáltatások között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Szlovákiában terjeszkedik a Szerencsejáték Zrt.

sze nov 17 , 2021
A Szerencsejáték Zrt. helyi leányvállalatán keresztül megkezdte működését betRing márkanév alatt a szlovákiai szerencsejátékpiacon – közölte a társaság. A közlemény szerint a Szerencsejáték Zrt. új, 2025-ig meghatározott üzleti stratégiájának egyik fókuszterülete a regionális terjeszkedés, amelynek első mérföldköve a szlovák szolgáltatás elindítása. A betRing – jogszabályi kötelezettségeknek eleget téve – csak […]
Miroslav Baranec