Magyar Telekom: minden nagyon szép, minden nagyon jó…

Darja DodonovaA Magyar Telekomot a korábbiaknál erőteljesebben sújtotta a pandémia harmadik hulláma, a helyzetet azonban megfelelően kezelte, és jelentős, a menedzsment várakozásainak megfelelő eredményt ért el a cég az első negyedévben – fejtette ki Darja Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese.

A társaság gyorsjelentése szerint a konszolidált adózott eredmény éves összehasonlításban az elemzői várakozásokat meghaladóan 10,1 milliárd forintra nőtt az idén az első negyedévben, a tavalyi mintegy 800 milliós veszteség után. A társaság árbevétele 1,9 százalékkal 162,3 milliárd forintra emelkedett az első negyedévben. Dodonova elmondta, hogy a bevételek minden szegmensben emelkedtek, a magyarországi kiskereskedelmi szélessávú bevételek kevésbé emelkedtek a távoktatáshoz nyújtott kedvezmények miatt. A beruházások szintje az előző év azonos időszakival megegyezően alakult. Az ügyfélbázis emelkedése ellensúlyozta a hangalapú bevételek csökkenését – mondta. A hálózatfejlesztésről közölte: vezetékes oldalon a gigabitképes hálózat további fejlesztésén dolgoznak. Tavaly minden eddiginél több, 377 ezer új optikai elérést építettek, 117 ezer kábeles elérési pontot pedig gigabit-képessé fejlesztettek. Március végére csaknem 2,63 millióra nőtt a társaság hálózatán a gigabites elérések száma. Az 5G lefedettség országosan tíz százalékos jelenleg, Budapest mellett a Balaton környékén, és hat más nagyvárosban érhető el. Közölte azt is, hogy a második negyedévben fokozatosan visszatérnek a korábbi munkavégzési módhoz az átoltottság emelkedésével, jelenleg még a dolgozóik mintegy 80 százaléka otthonról dolgozik.

Szabó Melinda kereskedelmi vezérigazgató-helyettes azt közölte, hogy az első negyedévben a távmunka és a távoktatás miatt január-márciusban ügyfelenként csaknem harminc százalékkal 6,7 gigabájtra nőtt a mobil adatforgalom. A vezetékes adatforgalom 37 százalékos átlagos növekedést mutatott idén az első negyedévben. A hangforgalom is emelkedett, a mobil oldalon 15 százalékkal, a vezetékes hálózaton csaknem hét százalékkal. A cégnek csaknem 3,4 millió mobiladatforgalmat bonyolító ügyfele van, 8,6 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakinál. Az ügyféligények megváltoztak, felértékelődött a nagy sávszélesség mellett a feltöltési sebesség is, ugyanúgy, ahogy az otthoni internet stabilitása és elérhetősége a lakóhely minden pontján. A TV előfizetések száma 6,5 százalékkal, több mint 1,2 millióra nőtt egy év alatt az első negyedévben minden TV technológiát figyelembe véve, ami a lakosság növekvő tévéfogyasztását tükrözi. Kitért arra, hogy megőrizték piacvezető pozíciójukat az online kiskereskedelmi piacon a mobiltelefon és tablet értékesítésben, immár három éve.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.