Lassan feleslegessé válnak a jegypénztárak

vasúti jegypénztárA MÁV-Start közleménye szerint beérte az online jegyvásárlások aránya a pénztári eladásokat.

Tavaly a belföldi forgalomban csaknem ötmillió bérletet, negyvenhétmillió menetjegyet és tizenhétmillió pót-, illetve helyjegyet váltottak az utasok. Idén várhatóan már az internetes, illetve a mobilalkalmazással történő jegy- és bérletvásárlást fogja választani az utasok többsége. A bérletek és a jegyek 37,7 százalékát már online, az Elvira (jegy.mav.hu) vagy a MÁV app felületén vették, 2023-ban megközelítette a huszonhatmilliót az így eladott jegyek, bérletek száma. Évente négy-hat százalékponttal emelkedik az online értékesítés aránya, míg 2019-ben 18 százalék volt, addig mostanra már a jegyeladások nettó bevételének harmincnyolc százaléka is ebből származik — ismertette a MÁV-Start.

A MÁV app szerepe 2020 végén értékelődött fel, akkortól váltak elérhetővé a bérletek ezen a csatornán is. Egyre többen a mobilalkalmazás segítségével veszik meg a bérletüket, így az okostelefonjukon mindig kéznél van – tették hozzá. Szintén jelentősen emelkedett az automatás értékesítés aránya, míg 2019-ben tizenkét százalék, addig 2023-ban már 22,7 százalék volt. A közlekedési vállalat kiemelte: 2022 óta már több mint félezer automata üzemel, főként Budapest elővárosi hálózatán és a jelentősebb forgalmú vidéki, illetve balatoni állomásokon, megállóhelyeken. Tavaly csaknem 15,6 millió jegyet vásároltak az automatákból.

Az önkiszolgáló csatornák arányának emelkedésével párhuzamosan csökkent a pénztári és a fedélzeti értékesítés aránya. Ez főleg a pénztáraknál szembetűnő, öt év alatt hatvanötről harminckilenc százalékra csökkent a pénztári jegyváltás. A közeljövő nagyobb fejlesztései közül kiemelte a vasúttársaság, hogy a vármegye- és országbérletek az interneten, azaz az Elvira felületén is megvásárolhatók lesznek az idei első negyedévben, de bemutatásuk továbbra is csak a MÁV appon lesz lehetséges. A nemzetközi jegyek online vásárlása öt év alatt több mint tízszeresére nőtt, 2019-ben kilencvenhatezer jegyet vettek így, tavaly pedig már az 1,2 milliót is elérte az online megváltott nemzetközi jegyek száma.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Butaság lenne kidobni a régi LG tévéket

szo jan 6 , 2024
ShareTweetPinShareAz LG Electronics (LG) bejelentette, hogy korábbi kiadású LG okostévéken is elérhetővé teszi legújabb webOS rendszerét, így azok a hálózatba kapcsolt otthoni eszközök központjaként működhetnek majd. A legújabb frissítés a 2024 elején indított webOS Re:New program keretében érkezik a 2022-es készülékekre, amely érinti az OLED Flex, az OLED Objet Collection […]
Goldstar televízió

És még ez is...