Lezárult az SMP Solutions okosiroda-projektje

okosirodaLezárult az SMP Solutions több mint 485 millió forintos okosiroda-projektje – közölte a társaság.

A társaság 297 062 790 forint vissza nem térítendő támogatást kapott a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFI Hivatal) a fejlesztésekre. A projekt keretében többek között tájékozódást segítő mobilnavigációt, vendégfogadó- és parkolástámogató alkalmazást, tárgyaló- és eszközmenedzsmentet, létesítménygazdálkodást támogató megoldást, jelentéskészítő funkciókat hoztak létre. Az intelligens irodaházi szolgáltatások javítják az épületek kihasználtságát, csökkentik a károsanyag-kibocsátásukat, de az otthoni munkavégzést is támogathatja. A 61,25 százalék arányban támopgatott projektről 2020 decemberében számolt be az NKFI Hivatal a piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs pályázatok eredményhirdetésében. A cég honlapján közzétett beszámoló szerint a projektet 2023 augusztus végén tervezték befejezni.

A megoldás funkciói

  • Alkalmazásintegráció: Az irodaház üzemeltetéséhez használatos rendszerek és a vállalat informatikai rendszerek integrációja biztosítja azok egymás közti kommunikációját, együttműködését. A rendszereken átívelő információk és szabályok lehetővé teszik a hatékonyabb épület-kihasználást, és modern dolgozói élményt nyújtanak a munkatársaknak és az ügyfeleknek.
  • Mobilnavigáció: A tájékozódást segítő, alaprajz alapú mobilnavigációval a kollégák munkaállomásai, a tárgyalók és egyéb fontos helyek kereshetővé válnak, a hozzájuk vezető navigáció megvalósulhat.
  • Vendégfogadás: Az irodában ideiglenesen dolgozó partnerek, vendégek automatikus beléptetése és megfelelő jogosultságokkal történő felruházása a szakrendszerek integrációjával, valamint automatizált folyamatok fejlesztésével valósul meg.
  • Parkolástámogatás: Hatékony, dinamikus helykiosztást alakítunk ki, amely mellett a foglaltsági állapot is kijelezhetővé válik. A felhasználói élményt rendszámfelismeréses beléptetéssel és a parkolóhelyhez vezető optimális út kijelzésével fokozzuk.
  • Tárgyalómenedzsment: Mobilalkalmazással segítjük a hatékonyabb tárgyalókihasználást.
  • Eszközmenedzsment: Elérhetővé válik az irodai eszközök hely alapú lekérdezése, azok irodából való kivitele esetén figyelmeztetést küldünk.
  • Létesítménygazdálkodás: A mobilalkalmazáson keresztüli igény- és hibabejelentés pontos helymegjelöléssel és fényképek csatolásával segíti a kihasználtsághoz igazított épületüzemeltetést.
  • HR-tevékenységek támogatása: A dolgozók be- és kiléptetési folyamatait helyszínre történő vezetéssel segítjük. Az irodai és otthoni munkavégzés beosztása is menedzselhetővé válik.
  • Jelentéskészítő és -elemző funkciók: Az épület működéséből származó adatokat összegyűjtjük és elemezzük, ami elősegíti a hatékonyabb üzemeltetést és a jövőbeni tervezéseket.

A budapesti cég a legutolsó beszámolója alapján 2020-ban több mint 35 milliárd forint, 2021-ben több mint 58 milliárd forint forgalmat ért el. A külföldi értékesítésük jelentős, mindkét évben tízmilliárd forint körül alakult, a nyereségük közben 3 milliárd forintról 4,35 milliárd forintra nőtt.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Szép új hibrid világ I.: Elmosódó határvonalak

vas jan 22 , 2023
ShareTweetPinShareSzakértők szerint sosem látott szintet ért el a digitális eszközöktől való függőségünk: jelen vannak a munkában, az oktatásban, az egészségügyben, hatással van szabadidőnkre és az emberi kapcsolatainkra is. Cikksorozatunkban a szlovák kiberbiztonsági társaság, az ESET szekértői eélemzik a tömeges home office hatásaik. Az utóbbi évek változásainak eredményeként megváltoztak az irodáról […]
többfaktoros azonosítás

És még ez is...