Az Enterprise Group közleménye szerint a hagyományos hardver-alapú vállalati telefonrendszerek elérték korlátaikat, és már nem képesek megfelelni a felhasználók mobilitás és rugalmasság iránti elvárásainak. A változtatás szükségét a vállalatvezetők is érzik: egy tanulmánya szerint 89 százalékuk tervez kommunikációs infrastruktúra-beruházást egy éven belül, amelynek célja az egységes kommunikáció (UC) megteremtése. A magasabb szintű együttműködés így rugalmasabb szolgáltatásokat tesz lehetővé, és versenyelőnyhöz juttatja a vállalatokat. A régóta üzemelő kommunikációs rendszerek a vállalatok és intézmények növekedésével párhuzamosan bővültek, ma már azonban nem felelnek meg a folyamatosan változó felhasználói igényeknek. A hagyományos hálózatok fenntartása, frissítése, magas hívásdíjai (hogy a telefonadó áldásos hatásairól ne is beszéljünk, a -szerk- megj.), alacsony szintű együttműködési és kommunikációs képessége, rendszerhibából fakadó megnövekedett kockázata pedig az ügyfelek elégedetlensége mellett mindennapos többletköltséget eredményez.