Gólyát kukkolnál? Van megoldás

Nagy Téli MadárlesTelefonos applikációval bővült a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) gólyafészek adatbázisa, amely így még egyszerűbbé teszi a lakosság számára a megfigyelésen alapuló adatszolgáltatást.

A nemrég lezárult Téli madárles elnevezésű akcióhoz hasonlóan a Gólyales program célja szintén a lakosság bevonása a környezetükben élő madarak megfigyelésébe, valamint a védelmüket is segítő közösségi adatgyűjtésbe. Az MME 2005-ben indította el az első adatgyűjtésre szolgáló honlapját, amely azóta a fehér gólyák fészkeit és költését megfigyelők legfontosabb magyarországi adatforrása lett. Az adatbázis tavaly nyáron újult meg, most pedig egy felhasználóbarát mobiltelefonos applikációval bővült, hogy még könnyebbé váljon az adatszolgáltatás.

Hasonlóan a téli akcióhoz, a gólyákat megfigyelő program is elérhető internet böngészőn keresztül is, valamint a Turdus mobiltelefonos applikációval. Akik részt vettek a téli madárlesen, azok az ott használt bejelentkezési adataikkal tudják a közelükben lévő, vagy újonnan megfigyelt gólyafészkek adatait rögzíteni. Az új adatbázisban a korábbi költési eredmények, a megfigyelési adatok és a fészkekről készült fotók is elérhetők, vagyis több mint tízezer fészek alapadatához kapcsolódó 118 ezer költési eredményt, 55 ezer megfigyelési adatot és 67 ezer fotót lehet böngészni eddig.

A Gólyales mellett hamarosan elérhető lesz a tavaszi időszakban megfigyelhető állatokra kialakított adatgyűjtés, a Tavaszi természetles elnevezésű program, továbbá a fecskéket is leltárba vevő felület, a Fecskeles. Tervben van még az autók által elütött, áramütés, ablaknak ütközés következtében, vagy egyéb okból elpusztult állatok bejelentését is lehetővé tevő applikáció is.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Háromnegyedünk nyitott a használt termékek online vásárlására

pén márc 17 , 2023
ShareTweetPinShareA magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására, 64 százalékuk már vett is ilyet a világhálón, 8 százalék biztos abban, hogy lesz ilyen vásárlása a jövőben. Az Opinio Institue Kft. reprezentatív kutatása szerint – amely a Shoptet, webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh tulajdonú társaság megrendelésére készült – […]
e-kereskedelem, kosár, kiskereskedelem

És még ez is...