Újra működnek a Vodafone és a Magyar Telekom szolgáltatásai, miután kedden délelőtt áramszünet okozott szolgáltatáskiesést.
A nagyrészt a 4iG tulajdonában lévő Vodafone Magyarország ügyfelei január 2-án délelőtt rövid kimaradást tapasztalhattak a szolgáltatások működésében. A kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban, a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek. A szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek. Felhívták a figyelmet, hogy néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, amely megoldja a problémát. A szolgáltató a hiba fennállása alatt azt kérte az ügyfeleit, hogy az esetleges teendőkkel kapcsolatban a Facebook oldalukat látogassák meg, ahol további információkat találnak.
A Magyar Telekom a közösségi oldalán korábban azt közölte: áramellátási hiba miatt a távközlési társaság IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil hangszolgáltatás elérhetősége kedden délelőtt akadozhatott, amit egy áramszünet okozott kedden délelőtt. Ugyanez az áramkimaradás okozott problémát a Vodafone-nak is, ők valamivel korábban számoltak be a zavartalan működés helyreállításáról.
A szolgáltatók kitértek arra is: néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, ami megoldja a problémát.