Egyre többet költünk az Euronics-nál

Metykó Tibor, az Euronics marketing és kommunikációs igazgatójaAz Euronics vásárlói kétszer többet költöttek idén telefonokra és mobilkiegészítőkre, mint tavaly, de nőtt az átlagos költés összege is.

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom általános apadásával párhuzamosan az év első tíz hónapjában az Euronics tapasztalatai szerint is csökkent mind az egyes termékkategóriák által generált árbevétel, mind a vásárlások száma, viszont az egy-egy vásárlás során elköltött átlagos összeg – vagyis a kosárérték – több területen, így a háztartási nagygépek, a tévék és a telefonok szegmensében is emelkedett. Különösen ez utóbbi volt a látványos az Euronics forgalmában, hiszen itt a kosárérték egy év alatt több mint a kétszeresére ugrott.

Nem haltak még ki a nyomógombos telefonok sem

A telefon és mobilkiegészítő kategóriában az átlagos országos kosárérték – az egy évvel korábbi 46 ezer forint után – immár meghaladja az 56 ezer forintot, ami alól a leglátványosabb kivételt az északnyugat-magyarországi régió jelenti, a maga 60 ezer forinton felüli átlagával. A kategórián belül legnépszerűbb termékeknek természetesen az okostelefonok számítanak, e készülékekre átlagosan közel százezer forintot költöttek az Euronics vásárlói az online felületen, míg a fizikai üzletekben a némileg olcsóbb készülékek jutottak nagyobb szerephez. Érdekesség, hogy a nyomógombos és az otthoni vezeték nélküli telefonokra is van még kereslet, ezek a tízezer forint körüli árkategóriát jelentik.

Az üzletekben veszik jobban a felültöltős mosógépeket

„Az Euronics forgalmában a legmeghatározóbb termékkategóriának a háztartási nagygépek – hűtők, mosógépek és így tovább – számítanak, de nagy a különbség az online és az offline csatornáink között. Míg a fizikai üzleteinkben ez a kategória az összbevétel több mint 40 százalékát hozza, addig a webshopunk esetében ez az arány jóval magasabb, meghaladja a 60 százalékot is. Mennyiségben ugyanakkor a háztartási kisgépek – például kézi porszívók, mikrosütők – vezetnek: az online vásárlások bő felét, a bolti forgalom több mint 60 százalékát adják ezek a termékek” – mondta el Metykó Tibor, a vállalat marketing és kommunikációs igazgatója.

A nagygépek között az első három helyen mind az offline, mind az online csatornán megtalálhatóak az alulfagyasztós hűtők és az elöltöltős mosógépek, de míg a fizikai boltokban a felültöltős mosógépek, addig a webshopban a beépíthető sütők tartoznak még ide. A hűtők esetében egy-egy készülékre átlagosan 150-160 ezer forintot költenek a fogyasztók, a beépíthető sütők átlagára 114 ezer forint, az elöltöltős mosógépeké mintegy 134 ezer forint, a felültöltősöké pedig közel 118 ezer forint.

A háztartási kisgépek esetében a legnagyobb mennyiség a kézi porszívókból, mikrosütőkből és porzsák nélküli porszívókból fogyott, míg a webshopban kiemelkedően népszerűnek számítanak még az airfryerek – forrólevegős sütők – is. A kézi porszívók átlagára 62 ezer forint körül volt, a porzsák nélküli készülékek kevesebb mint feleennyibe kerültek, a mikrókra átlagosan 25-26 ezer forintot költöttek, míg az airfryerek közel 34 ezer forintot kóstáltak. Árbevétel szempontjából igazi sikerkategóriának számítanak még az automata kávéfőzők – itt az átlagár meghaladja a 134 ezer forintot.

Budapesten nagyobb összeget szánnak tévévásárlásra

A televíziók kategóriájában több érdekességet is mutat az Euronics statisztikája. Egyrészt az online csatornán darabszámban a legtöbb a közepes méretű, 40-43, illetve 44-50 collos képátlójú készülékekből, valamint a kisebb, 32 hüvelykes tévékből fogyott, viszont a legnagyobb árbevételt a 60”-asnál is nagyobb, 300 ezer forint feletti átlagárú televíziók hozták. A hagyományos üzletekben ehhez képest a mennyiségi top 3-ban a 44-50 collos tévék helyett az 55-58-as készülékek kaptak helyet, és ezek viszik a prímet az árbevétel terén is.

A fizikai boltokban a 32”-es tévék 60 ezer forint feletti átlagára ötezerrel múlja felül az online csatornán mért értéket, de a 40-43 collos kategóriában is a drágább modellek jutnak nagyobb szerephez (online átlagár: 90 ezer forint, offline átlagár: 98 ezer forint). Ezzel szemben a 60 collosnál is nagyobb tévék esetében a webshopokban jellemzően drágább termékeket vásárolnak, mint az áruházakban, hiszen a 304 ezer forint feletti átlagár 70 ezerrel múlja felül az offline átlagot.

További érdekesség, hogy a fővárosban lett a legmagasabb a tévékre költött átlagos összeg: míg Budapesten átlagosan 139 ezer forintot adtak ki a vásárlók egy-egy készülékre, addig a skála másik végén szereplő Dél-Magyarországon csak 111 ezer forintot. Más termékkategóriáknál ilyen mértékű területi különbség nem tapasztalható.

A webshopban jobban fogynak a drágább laptopok

Az it-kategóriában mind a fizikai üzletekben, mind a webshopban a laptopok számítanak a legnépszerűbb terméknek, viszont amíg az online csatornán az átlagár megközelíti a 250 ezer forintot, addig az offline értékesítések esetében ez nem éri el a 200 ezer forintot sem. Szintén nagy forgalmat generálnak a webáruházban a 14 ezer forint körüli átlagárú wifis kamerák, valamint a 25 ezer forint átlagárú tintasugaras nyomtatók, az Euronics üzleteiben pedig még a wifi-routerek is slágernek számítanak.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Nyakunkon az év egyetlen bolygófedése

ked nov 7 , 2023
Csütörtök délelőtt lesz az év egyetlen bolygófedése, a különleges égi jelenség során a fogyó Hold vékony sarlója eltakarja majd a Vénuszt – közölte a Svábhegyi Csillagvizsgáló. Az égi jelenség csillagászati távcsővel lesz igazán jól észlelhető, ezért érdemes valamelyik csillagvizsgálóba ellátogatni ezen az őszi délelőttön – írták a közleményben. A Svábhegyi […]
A Schickard-kráter és környezete

És még ez is...