A OTP Bank elhárította a hibát, így ismét működik a SimplePay fizetési rendszer a MÁV-alkalmazásban és az internetes jegyértékesítési csatornákon (Elvira) – közölte a Mávinform. A vasúttársaság Facebook-oldalán korábban azt közölte, hogy nem működött a rendszer, jegyet váltani a pénztáraknál, a jegyautomatáknál és a vonatokon lehetett. A sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-Start megvizsgálja, és többszöri vásárlás esetén intézkedik az automatikus visszafizetésről az online fizetésnél használt bankszámlára – tudatták.
Néhány korábbi leállás*
- 2008. – Backstreet Boys koncertet szervező Live Nation azt írta, hogy a Simplepay rendszere omlott össze országosan, vélhetően a Black Friday miatt, az ő jegyrendszerük hiba nélkül működik.
- 2023. január 2. – A SimplePay bankkártyás fizetési rendszer átmenetileg nem működik a MÁV mobilalkalmazásban és az internetes jegyértékesítési csatornán (ELVIRA). A bank dolgozik a hiba elhárításán.
- 2023. április 4. – „Ma délelőtt és kora délután között a Simple alkalmazás működésében a központi szolgáltató partnerünk rendszerének kiesése következtében a Simple felhasználók is fennakadásokat tapasztalhattak…” — áll a Simple közleményében.
- 2023. június 1. – A SimplePay fizetési szolgáltatás nem volt elérhető, ezért a MÁV App-on és az Elvirán nem lehetett jegyet vásárolni.
- 2023. október 9. – Átmenetileg nem lehet bankkártyás fizetéssel vasúti jegyet vásárolni a pénztárakban, jegykiadó automatákon, vonatok fedélzetén és az online csatornákon (Máv app, Elvira). A külső partner dolgozik a hiba elhárításán — közölte a MÁV.
- 2023. december 5. – December 5-én este, más felület(ek)en eltulajdonított felhasználónév/jelszó kombinációkkal digitális adattolvajok több ezer Simple-felhasználó fiókjához fértek hozzá.
*A lista közel sem teljes.