EdTech Summit: már tudjuk kinek mivé kell válnia

TechEdA mesterséges intelligencia (MI) aktuális kérdéseiről és hazai oktatástechnológiai újításokról tájékozódhattak a pedagógusok, oktatási szakemberek és érdeklődők.

A szervezők közleménye szerint a konferencia célja, hogy az oktatástechnológia, a digitális oktatás hazai és nemzetközi szakértői és kutatói értékes gondolatokat osszanak meg a MI alkalmazásainak lehetőségeiről az oktatásban. A programban helyet kapott az MI és a digitális gyermekvédelem kapcsolata, a konferenciát kísérő kiállítás keretében pedig oktatástechnológiával foglalkozó cégek mutatták be termékeiket, megismertetve gyakorlati felhasználásukat is.

Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért, felnőttképzésért felelős államtitkára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME) megrendezett Magyar Oktatástechnológiai Konferencián és Kiállításon arról beszélt, hogy három aspektusból közelíthető meg a MI témaköre: egyfelől mit gondolnak az MI-ről a leendő egyetemisták, valamint általában mit gondolnak az emberek ennek használatáról, és mindez a felsőoktatás világát stratégiai vízió szinten hogyan változtatja meg.

Az államtitkár idézte az idei Educatio kiállításon végzett felmérés eredményeit, amely szerint a leendő egyetemisták közül szinte mindenki használja általában és a tanuláshoz is ezt a technológiát. A választ adók nagy része, 75,7 százaléka szerint a MI segíti a számonkérés kijátszását, 56 százalék mondja azt, hogy ösztönzi a kreativitást, a megkérdezettek másik fele szerint viszont beszűkít és korlátoz az MI.

Az MI-t nem tiltani, hanem szabályozni kell

Az oktatás szempontjából az üzenet az, hogy az MI-t nem tiltani, hanem szabályozni szükséges annak érdekében, „hogy a lehető legjobb irányba tudjuk ezt vinni, valamint az oktatásunk részévé kell, hogy váljon, hiszen így érhetjük el azt, hogy a jövő munkahelyeinek kialakításában, a jövő tudás alkalmazásában a mesterséges intelligencia, mint kiterjesztett intelligencia tudjon a mindennapok részévé válni”.

Az államtitkár összegzése szerint az MI-t nem tiltani, hanem szabályozni kell, továbbá mind az oktatás, mind a kutatás során, intézményi szinten szükséges biztosítani a hozzáférést a mesterséges intelligenciához. A diákoknak és az oktatóknak is képesnek kell lenniük az MI készségszintű alkalmazására, úgy, hogy annak használata a tudomány és a képzés területén ne csak hatékony, hanem etikus is legyen. A felsőoktatásban a „jövő egyetemén” az oktatónak mentornak kell lennie, a passzív tudást szerző hallgatóból kreatív alkotónak kell válnia, az egyetemeknek pedig a MI világában közösségformálóvá kell válniuk – hangsúlyozta Hankó.

A rendezvényen Fábián Gergely, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára szavait Rétfalvi Flóra, a konferenciát szervező EduTech Hungary Zrt. szakmai vezérigazgató-helyettese tolmácsolta. Fábián kijelentette, hogy elkötelezett híve ennek a témának, ezért támogatja az oktatástechnológiai koalíciót is. Ez olyan szövetség, amely cégeket, egyetemeket és az ágazati irányítást is magában foglalja, annak érdekében, hogy az oktatástechnológiai szférát gazdagabbá, többé, erősebbé tegye.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Megérdemelt bírságot kapott a Magyar Cetelem Bank

ked febr 6 , 2024
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 25 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Cetelem Bankra (MCB) egyebek mellett a vállalatirányítás és az it-biztonság terén feltárt hiányosságok miatt. A közlemény szerint az MNB átfogó vizsgálatot folytatott a MCB-nél 2020. március 31-től a vizsgálat lezárásáig, áttekintve annak működését. Az MNB megállapította, hogy […]
Magyar Cetelem Bank

És még ez is...