Adatvédelem napja: gyászoljuk a Safe Harbort

nsaNyolc éve január 28. az adatvédelem nemzetközi napja. 2007-ben tartották meg először a világnapot, az Európa Tanács adatvédelmi konvenciója elfogadásának 25. évfordulója alkalmából. Mivel hihetetlen mértékben fejlődik a technika és a digitális világ, különösen fontos, hogy egy kiemelt nap hívja fel a figyelmet erre a kérdésre, és támogassa, hogy az emberek tájékozódhassanak az adatvédelmi tudnivalókról. Szomorú aktualitás, hogy 2015 októberében összeomlott az EU és az Egyesült Államok közötti Safe Harbor egyezmény. A 15 éve hatályban lévő nemzetközi jogi megállapodás egyetlen nap alatt érvényét vesztette. Október 6-án az Európai Unió Bírósága egy olyan nemzetközi jogi szabályozást írt felül, amelyet több mint 4000 vállalat alkalmazott arra, hogy az Atlanti-óceán két partja között adatokat mozgasson, az üzleti tevékenységét végezze és ügyfeleit két, együttesen 800 millió fő lakosságú kontinensen kiszolgálja.

A döntés csak egyértelművé tette azt, amit sokan már egy ideje hangoztattak: a személyi számítógépek hajnalán elfogadott jogszabályok a mindenhol ott levő, felhőre csatlakozott mobiltelefonok korában már nem megfelelőek. Mind az Egyesült Államokban, mind Európában az új technológiai világba illeszkedő új jogszabályokra van szükség.
Számunkra egyértelmű, hogy olyan megoldások szükségesek, amelyek nemcsak a nagy számítástechnikai cégeknek válnak be, hanem az üzleti életben jelen lévő kisvállalkozások, de legfőképpen fogyasztók számára is hasznosak. Ha biztosítani szeretnénk, hogy az adatok az Atlanti-óceán két partja között fenntartható keretek között szélesebb körben mozoghassanak, akkor egy újfajta transz-atlanti megállapodásra van szükségünk — áll a Microsoft közleményében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Megvan Magyarország legjobb telefonos és online ügyfélszolgálata

pén jan 29 , 2016
A Client First tanácsadó cég minden évben három kategóriában (személyes, telefonos és elektronikus), két vállalati méretre bontva díjazza a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minőségét. Idén nagyvállalati szinten a telefonos és az elektronikus szolgáltatásban egyaránt a Samsung Electronics Magyar Zrt. ügyfélszolgálatát választották a legjobbnak. A Samsung a hét minden napján elérhető, ingyenesen […]