Csalódtak az e-kereskedők a Black Friday-ban

Dévavári Dezső, Olcsóbbat.huA szezon főpróbájának számító Black Friday időszakban a webáruházak 69 százaléka számolt be a vártnál alacsonyabb forgalomról.

A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a húsz százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.

A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és az akciózók több mint kétharmada (69 százalék) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele. A kosárérték a tavalyihoz hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be.

A piaci visszaesés valós jelenség

A lehetséges okok között a legtöbb válaszadó azt jelölte meg, hogy a lakosság most kevesebb elkölthető pénzzel rendelkezik, de valószerűnek tartják azt a magyarázatot is, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.

„A hazai kereskedők által érzékelt piaci visszaesés valós jelenség, de annak mértéke a teljes e-kereskedelmi szegmensben kisebb mértékű lehet, mivel idén a vásárlók a tavalyinál nagyobb mértékben rendelnek külföldön bejegyzett webáruházaktól – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. Hozzátette, hogy továbbra is érvényes marad az a hosszú távú tendencia, hogy a kereskedelmi forgalom fokozatosan tolódik át az online térbe. Így teljes piacot tekintve arra számíthatunk a karácsonyi szezonban, hogy a megrendelések száma idén is eléri a tavalyi mértéket, a megrendelt küldemények átlagos értéke pedig valószínűleg szintén stagnálni fog.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Köszönjük mesterséges intelligencia: Növekvő váltságdíjak, több átverés

sze dec 13 , 2023
ShareTweetPinShareA G DATA CyberDefense szerint a mesterséges intelligencia (MI) egyre nagyobb veszélyt jelent az it-biztonságra. 2024-ben növekedni fog az adathalászlevelek minősége és hatékonysága, és számíthatunk hamis fényképek, videók, álláspályázatok vagy akár „tudományos” dolgozatok nagyszámú megjelenésére. A jövőben szinte lehetetlen lesz megkülönböztetni az adathalász-e-maileket vagy a hamis képeket az eredetiektől. A […]
Andreas Lüning, G DATA

És még ez is...