Csalódtak a magyar cégek a Facebookban

facebook-bugA felhasználók számának exponenciális növekedése odacsábította a cégeket is a Facebookra. Ma már tízezres nagyságrendben kommunikálnak a cégek követőikkel, és célcsoportjukkal, kisebb-nagyobb sikerrel. Az elmúlt időszakban azonban a cégek lelkesedése érezhetően lankadt. Az Online Marketing Akadémia ügyfelei között készített felmérés szerint a Facebook üzleti oldalt működtető cégek csaknem fele bizonytalan abban, hogy érdemes-e ezen a csatornán további költések nélkül kommunikálni és az organikus elérésre építeni — állítja Gombos Zsolt, Facebook szakértő, az OMA alapítója, trénere.  Ennek legfőbb oka a Facebook folyamatos algoritmus változásai, amelyek kedvezőtlenül érintették az üzleti oldalakat. A korábban már -esetleg komoly pénz- és időráfordítás segítségével- létrehozott követőtábor ingyenes elérését ugyanis, az elmúlt egy-két évben a Facebook drasztikusan lecsökkentette.

Egy üzleti oldal méretétől, az oldal aktivitásától, és az egyes oldalak követőinek aktivitásától függően az ingyenesen elért felhasználók száma jó esetben is öt-húsz százalék között mozog. A maradék 80-95 százaléknyi követőt csak pénzért lehet elérni, tehát a Facebook, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz, mára már illúzió. A magyar cégek többsége azért viseli rosszul a Facebook profitorientált üzleti változásait, mert azokban az időkben, amikor még nem volt ennyire szigorú a közösségi oldal (ez jellemzően a tőzsdére lépés előtti időszakot jelenti), túlságosan elköteleződött a Facebook felé. Azaz jobbik esetben a cég honlapja mellett ez lett az egyetlen létező kommunikációs csatorna az ügyfelekkel és a potenciális vevőkkel. Rosszabbik esetben a cégnek honlapja sem volt és a Facebook üzleti oldal maradt az egyetlen felület a cég bemutatására és vevők toborzására valamint a kapcsolattartásra. Ebben a helyzetben érthető, hogy sok cég kizsákmányolásnak érzi, hogy azt, amit egy ideig ingyen használhatott, amire alapozta a céges kommunikációt, most egyszer csak pénzért veheti igénybe.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Vezetékes szélessáv: 2,362 millió előfizetés

pén aug 1 , 2014
Az NMHH gyorsjelentése szerint június végén a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 778 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók internet-előfizetései júniusban 989 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott internet szolgáltatás esetében 370 ezer előfizetés volt a hónap végén. 2013 júniusában […]
internet

Friss, ropogós