Azok vagyunk, amit megveszünk?

A márkák az élet minden területén komoly szerepet játszanak. Kérdés, hogy az irodaszerek beszerzésekor is a vágyaink motiválják-e a vásárlásainkat. A Leitz ennek próbált utánajárni.

A design és a vágy kéz a kézben járnak. Kevés olyan dolog van, amelyet szándékosan csúnyára terveznek, hacsak nem a kockázatra és a veszélyre szeretnék felhívni a figyelmet (a dohányipari termékek vagy a mérgező anyagok csomagolása például ritkán vonzó). Az innovatív termékek ezzel szemben általában olyan designnal jelennek meg, amely önmagában is jelzi a magas szintű használhatóságot és/vagy teljesítményt. Esetükben azonban nemcsak a funkcionalitásért fizetünk, hanem az esztétikai élményért is.

Vásárláskor gyakran azt a terméket választjuk, amelyet esztétikusnak tartunk. A színek és az anyagok megfelelő kombinációja növelheti egy termék vélt értékét, más szegmensbe pozícionálhatja, vagy vonzóvá teheti egy másik célcsoport számára. Gondoljunk csak a számítógépes egér designjára: mennyi változáson esett át a megalkotása óta aszerint, hogy mely célcsoport számára tervezték. A modern elektronikus kütyükkel összehasonlítva az irodaszerek egyértelműen sokkal alacsonyabb érdeklődést váltanak ki. Azonban bármennyire kevéssé érdekelnek is bennünket, valami alapján mégis meghozzuk a döntést, hogy melyiket válasszuk. Ez pedig főleg azért nem egyszerű, mert – sok más piachoz hasonlóan – a konkurens termékek elsőre itt is szinte egyformának tűnnek.

A kiskereskedők sokszor arra az elgondolásra építenek, hogy az irodai beszerzéseket kizárólag a szükséglet, nem pedig a vágy motiválja. Gyakran azt is feltételezik, hogy általában véve az embereket is csak az ár érdekli. A friss kutatás szerint viszont még maguk a beszerzési szakemberek sem elsősorban az ár alapján döntenek. A kutatás rámutatott, hogy az irodaszerek beszerzésekor a vásárlók hatvan százaléka egyáltalán nem hasonlította össze az árakat. Sőt, a felmérés eredményei szerint, amikor termékvásárlással kapcsolatos döntéseket hozunk, minden egyéb tényező – például a korábbi elégedettség, a hosszú élettartam, a speciális termékjellemzők, az esztétikum és a kényelmes használat – mind sokkal fontosabb, mint az ár.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Kodály nyomában: országos online zenei játék indul

szo szept 30 , 2017
ShareTweetPinShareKodály nyomában címmel szórakoztató, kulturális elemeket tartalmazó országos online zenei játék indul október 2-án. A középpontban a 135 éves született és ötven éve elhunyt zeneszerző öröksége áll. A játék és a hozzá kapcsolódó program XXI. századi technikákkal, a fiatalok számára közkedvelt módszertannal közvetít klasszikus és elvárt nemzeti műveltséget, tudásanyagot. Kapcsolódik […]

És még ez is...