A streaming vezet, a vinyl megelőzte a CD-t

Magyarországon tavaly 2020-hoz képest másfélszeresére nőtt a vinyl lemezek értékesítése, erre már többet költöttek a magyarok, mint CD-re. A streaming ugyanakkor továbbra is egyeduralkodó.

A hazai hangfelvételipar tavaly 26 százalékkal nőtt, bevétele elérte a 6,9 milliárd forintot. Ezen belül a streaming 2021-ben újabb több mint egymilliárd forinttal többet hozott, mint egy évvel korábban – közölte a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége (Mahasz). A magyarországi digitális zenei bevételek 28 százalékkal nőttek (4,1 milliárdról 5,3 milliárd forintra); ismét növekvő pályára állt a fizikai értékesítés (21,48 százalékkal bővült, 1,31 milliárdról 1,59 milliárd forintra); a fizikai és a digitális értékesítés összesített bevétele 26 százalékkal magasabb lett az előző évhez képest (5,4 milliárdról 6,9 milliárd forintra emelkedett). A hazai hangfelvételipar összesített bevétele felívelőben van, elsősorban a digitális forgalmaknak köszönhetően. A 2000-es csúcs állapothoz és a 2013-as mélyponthoz képest egy újabb évet javított az iparág: a 2021-es bevételi adatok a 2006 és 2007 közötti értékekkel egyeznek meg.

Az előző évhez képest az eladott fizikai hanghordozók száma 25,1 százalékkal nőtt: 2021-ben 1 032 499 darab CD, vinyl és egyéb hanghordozó fogyott. Az éves kereskedelmi érték 21,48 százalékkal emelkedett, jelenleg 1,59 milliárd forintot termel a hangfelvételipar fizikai szegmense. A növekedés legfontosabb eleme a vinylek kiugróan magas számú értékesítése: mind az eladott mennyiség, mind az érték mintegy másfélszeresére nőtt. A 2021-ben eladott csaknem 228 ezer darab hanglemez által generált 795 millió forintos bevétellel a vinyl megelőzte a CD-t. Az előző évhez képest a digitális forgalom ismét több mint egymilliárd forinttal, 28 százalékkal nőtt. A letöltésekből származó bevétel három százalékos csökkenése mellett a streaming folytatta az összértékben továbbra is hangsúlyos térnyerését és növekedését. 2021-ben a streamingből származó forgalom megközelíti a 2020-as teljes (fizikai és digitális kumulált) bevétel összegét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Piacélénkítő szereplő lett a kuponpiacon a GVH

szo márc 26 , 2022
A háromezer forintos kuponokat a tervezett egymilliárd forint helyett 1,1 milliárd forint értékben váltották be az ügyfelek az eMAG-nál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közreműködésével megvalósult akció keretében – közölte az online kereskedő. Az utalványokat a vállalat a GVH-val 2021 májusában kötött megállapodása keretében küldte ki azoknak az ügyfeleknek, akik az […]
eMag kupon

Friss, ropogós