A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Tájékoztató az influenszer marketingről című kiadványával segíti a véleményvezéreket abban, miként tudnak jogszerűen reklámozni.
A GVH az elmúlt év végén aktualizált útmutatója gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak, például egy kizárólag írásos szöveget tartalmazó, vagy épp egy videós poszt esetében. Az útmutató így a mindennapi gyakorlatban felhasználható, közvetlen és részletes támogatást nyújt az influenszerekkel hirdető vállalkozásoknak, a közvetítő- és reklámügynökségeknek, illetve maguknak a véleményvezéreknek is.
Az elmúlt időszakban a nemzeti versenyhatóság több olyan ügyet is lezárt, amelyekben érintettek voltak influencer ügynökségek, illetve egyéni vállalkozó véleményvezérek is. Kiderült például, hogy egy sportfogadás-tanácsadó oldal influencerek közreműködésével tévesztette meg a fogyasztókat, májusban pedig bírsággal zárult a Norbi Update termékek forgalmazójával szemben lefolytatott versenyhatósági vizsgálat. A GVH továbbra is kiemelten figyeli a közösségi média felületeken megjelenő reklámokat.
A nemzeti versenyhatóság év elején indult podcast-sorozatának legfrissebb epizódjában az influencerek reklámtevékenységével kapcsolatban lefolytatott versenyfelügyeleti eljárások tapasztalatairól és a felelősségi kérdésekről esik szó. A beszélgetés során szóba kerülnek azok a speciális ágazatok is, ahol egyáltalán nem megengedett az influencer reklámozás. Az adásban ismét hasznos tanácsokat kapnak a vállalkozások, hogyan tudnak jogszerűen reklámozni a közösségi média felületeiken. A témát feldolgozó podcast beszélgetés első részében szó volt többek között arról, hogy ki tekinthető influencernek, mióta és miért foglalkozik a GVH ezzel a területtel, milyen problémák merülhetnek fel az influencer marketing során.