A „véleményvezérek” élete sem fenékig tejfel

Újabb, a neten sokak által követett, úgynevezett véleményvezér ügyét zárta kötelezettségvállalással a versenyhivatal, a Dukai Regina közösségi oldalain megjelenő termékekkel kapcsolatban így nem szabtak ki bírságot.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményében ismertette, ez már a harmadik, véleményvezérekkel kapcsolatos ügy, ami kötelezettségvállalással zárul, Kasza TiborMagyar Telekom Nyrt., GoldenEye Kft., és Rubint RékaAlakreform Kft., Avanzo-Trade Kft. ügyei után. A versenyhivatal azt vizsgálta, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősültek-e a Dukai Facebook oldalán és Instagram oldalán 2016. április 15-től megjelenő, különböző vállalkozások termékeit, szolgáltatásait és a márkáit népszerűsítő tartalmak és bejegyzések, hiszen azok a „With Love” Szolgáltató Kft. (Dukai rendezvényszervező cége) és a Red Lemon Kft. PR és kommunikációs ügynökség közreműködésével jelentek meg. A bejegyzések tartalmáért a vállalkozások ellenszolgáltatásban is részesültek, ami azonban valószínűsíthetően nem volt egyértelmű a fogyasztók számára az egyes posztok láttán.

A kötelezettségvállalással módosult Dukai, mint véleményvezér kommunikációs gyakorlata, és a véleményvezérekkel kialakítandó marketing-együttműködésre vonatkozó szerződéskötési gyakorlat. A GVH azt is kötelezettségként írta elő a cégeknek, hogy vállalásaik alapján oktatási célú posztokat, tájékoztató anyagot tegyenek közzé. A GVH jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki. A GVH általános érvényű megállapítása a közösségi médiában véleményvezéren keresztül történő reklámozással összefüggésben, hogy nem minősül független véleménynek vagy semleges tartalomnak egy olyan poszt, amelynek közzétételében a közzétevő gazdaságilag is érdekelt, például egy kifizetett összeg, egy keretszerződés, egy ajándékba adott termék vagy szolgáltatás, vagy akár osztalék, jutalék, illetve egyéb bevétel formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Katasztrófa sújtotta területek feltérképezésében segít a Vodafone és a Nokia

vas jan 7 , 2018
ShareTweetPinShareA Vodafone Magyarország és a Nokia együttműködésében tesztelt Nokia Saving Lives lehetővé teszi, hogy katasztrófahelyzetben a leggyorsabban és leghatékonyabban nyújtsanak segítséget a szakemberek. A megoldás keretén belül létrehozott ideiglenes 4G hálózathoz kapcsolódó drónok segítségével ugyanis pillanatok alatt láthatóvá válik, hogy hol és milyen jellegű segítségre van szükség. A megoldás alapját […]

És még ez is...