A csalók háromszor csengetnek… majd a Microsoft nevével szédítenek

telefonA Microsoft nevével visszaélő csalókra hívja fel a figyelmet a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete (NMSZ NKI).

Az NBSZ NKI a Facebook-oldalán aról számolt be, hogy az elmúlt napokban egyre több bejelentés érkezett hozzájuk a Microsoft nevével visszaélő, angol nyelvű telefonhívásokkal kapcsolatban. A csalók a Microsoft munkatársainak adják ki magukat és jelzik, hogy az áldozat számítógépét valamilyen veszély fenyegeti, például hogy az vírusos lett, és segítenének a problémát elhárítani. Angolul beszélnek, azonban a hívószámot meghamisítják – ezt a csalási technikát hívószám-spoofingnak is nevezik -, ami magyar telefonszámként jelenik meg a hívott félnél.

Az NKI a honlapján közzétett figyelmeztetésben azt írta, a hozzájuk jelentett esetekben a csalóknak jellemzően nem sikerült rászedniük a hívott feleket, akik többnyire egyszerűen csak bontották a vonalat, azonban így is volt olyan, aki csak akkor kapcsolt, amikor a csalók már a bankkártyaadatait kérték tőle. Az intézet felhívta a figyelmet: hasonlóan az úgynevezett „anydeskes” csalásokhoz, ebben az esetben is arra próbálják rávenni az áldozatot, hogy telepítse a RemoteApp nevű programot az eszközére, ami egy azon szoftverek közül, amivel egy csaló átveheti az irányítást az áldozat számítógépe felett. A csalók a program telepítése után arra terelik az áldozatot, hogy adja meg bankkártyaadatait vagy lépjen be a netbankjába, amihez így a csaló is hozzáférhet.

Az NKI felhívja a figyelmet arra, hogy a Microsoft nem kezdeményez kéretlen telefonhívásokat, hogy személyes vagy pénzügyi adatokat kérjen, illetve hogy technikai segítséget adjon a számítógép javításához, és soha nem fogja kérni, hogy kriptovaluták – például Bitcoin – vagy ajándékkártyák formájában fizessenek az emberek a támogatásért. Azt javasolják, hogy amennyiben kicsit is gyanús egy bejövő hívás, bontsuk a vonalat és hívjuk fel a szolgáltató hivatalos ügyfélszolgálatát, de ne azon a számon, amelyről kerestek bennünket. Azt se fogadjuk el, ha az ügyintéző felajánlja, hogy „átkapcsol” minket egy másik kollégához, ez csupán trükk, és a maguk is call centerként működő kiberbűnözői hálózat egy másik tagjával fogjuk folytatni a beszélgetést.

A kibervédelmi intézet azt javasolja, senki ne telepítsen mások kérésére programot számítógépére, telefonjára!


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Tóth Zsuzsával erősített a Magyar Telekom

csü jan 11 , 2024
ShareTweetPinShareMárcius 1-jétől Tóth Zsuzsa lesz a Magyar Telekom Csoport humánerőforrás (HR) ügyekért felelős vezérigazgató-helyettese. Tóth 2016. óta a CIB Bank munkaügyi igazgatójaként felelt valamennyi HR funkcióért, valamint a pénzintézet projektmenedzsmentjének és folyamatszervezésének a koordinációjáért. Korábban közel tíz évig a McKinsey tanácsadó cégnél dolgozott üzleti tanácsadóként, több országban is támogatva a nagyvállalati […]
Tóth Zsuzsa Magyar Telekom

És még ez is...